شناسه خبر : 31592

منتظر افزایش تولید اوپک پلاس تا پایان امسال نباشید

منتظر افزایش تولید اوپک پلاس تا پایان امسال نباشید

وزیر انرژی عربستان سعودی با بیان این که توافق فعلی اوپک پلاس در خصوص تولید نفت، تا پایان امسال ادامه خواهد داشت، تاکید کرد همچنان نسبت به پیش بینی های مربوط به تقاضای چین، محتاط مانده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان در مصاحبه ای که توسط شرکت مشاوره "انرژی اسپکتس" منتشر شد، اعلام کرد: اوپک پلاس نمی تواند تولید نفت را صرفا بر مبنای سیگنالهای اولیه افزایش دهد.

اوپک پلاس که شامل اعضای اوپک و متحدانش نظیر روسیه است، اکتبر گذشته موافقت کرد هدف تولید نفت را به میزان دو میلیون بشکه در روز تا پایان سال ۲۰۲۳ کاهش پیدا کند. وزیر انرژی عربستان سعودی گفت: توافقی که در اکتبر حاصل شد، تا پایان سال ۲۰۲۳ به قوت خود باقی می‌ماند.

اوپک پیش بینی خود از رشد تقاضای جهانی برای نفت در سال ۲۰۲۳ را هفته جاری، با اشاره به تسهیل محدودیتهای کرونایی در چین بالا برد اما شاهزاده عبدالعزیز گفت: تضمین بیشتری نیاز است. مهم نیست به چه روندی نگاه می کنید. اگر رویکرد محتاطانه را دنبال کنید، علاوه بر این که آغاز شکل گیری یک روند مثبت را مشاهده می کنید، لازم است مطمئن شوید که این سیگنال‌های مثبت می تواند ادامه پیدا کند. این که به دلیل بازگشایی اقتصاد چین، تقاضا خواهید داشت و چه عرضه ای داریم، اما همه ما سیکلهای گشایش و قرنطینه را سپری کرده ایم و بنابراین چه تضمینی خواهیم داشت که این چرخه تکرار نشود.

شاهزاده عبدالعزیز همچنین اظهار کرد: هنوز معلوم نیست چه مدت تحکیم سیاست پولی و مالی جهانی ادامه خواهد داشت. هنوز مشخص نیست نرخ تورم تا چه اندازه رشد خواهد کرد و بانکهای مرکزی با توجه به ماموریت خود، چه واکنشی نشان خواهند داد.

بر اساس گزارش رویترز، وزیر انرژی عربستان سعودی، آژانس بین‌المللی انرژی و پیش‌بینی‌های اولیه این آژانس از کاهش تولید روسیه به میزان سه میلیون بشکه در روز را مسبب آزادسازی ذخایر نفت استراتژیک آمریکا در سال گذشته خواند. وی  با اشاره به فروش نفت از ذخایر نفت استراتژیک آمریکا در سال گذشته که برای کنترل قیمت نفت و در پی جنگ روسیه در اوکراین انجام شد، گفت: این تصمیمی است که مال من نیست. من به این تصمیم احترام می گذارم. آژانس بین‌المللی انرژی به دلیل جار و جنجالی که درباره  میزان کاهش تولید نفت روسیه به راه انداخت، مسئول این تصمیم بود.

ارسال نظر