شناسه خبر : 31539

سامسونگ از زیردست خود ۱۶ میلیارد دلار قرض گرفت!

سامسونگ از زیردست خود ۱۶ میلیارد دلار قرض گرفت!

سامسونگ الکترونیکس حدود ۱۶ میلیارد دلار از زیرمجموعه تولیدکننده نمایشگر خود استقراض خواهد کرد تا به حفظ روند سرمایه گذاری کمک کند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، بر اساس اسنادی که "سامسونگ الکترونیکس" نزد رگولاتوری تنظیم کرد،  این سازنده محصولات الکترونیکی کره جنوبی قراردادی با شرکت "سامسونگ دیسپلی" برای استقراض ۲۰ تریلیون وون با نرخ بهره ۴.۶ درصد امضا کرده است. موعد بازپرداخت این وام، اوت سال ۲۰۲۵ است و هدف آن، تضمین سرمایه گذاری است. "سامسونگ الکترونیکس" در ۸۵ درصد "سامسونگ دیسپلی" سهم دارد.

سامسونگ الکترونیکس در ژانویه اعلام کرد با وجود کندی اقتصادی جهانی و برخلاف انتظارات، تصمیم دارد هزینه سرمایه‌گذاری را در سال جاری مطابق با سال گذشته حفظ کند. سامسونگ اعلام کرد به هزینه در تراشه‌ها که سال گذشته به ۴۷.۹ تریلیون وون (۳۹ میلیارد دلار) رسید، ادامه می‌دهد. رقیبان کوچکتر سامسونگ در سطح جهانی، هزینه‌ها را کاهش داده‌اند.

شرکت آمریکایی سازنده تراشه حافظه "میکرون تکنولوژی" اعلام کرده است هزینه برای کارخانه‌ها و تجهیزات جدید و همچنین تولید را کاهش می‌دهد. شرکت هاینیکس، سرمایه‌گذاری و تولید را تعدیل کرده است در حالی که شرکت "کیوشیا هولدینگز کورپ" ژاپن اعلام کرده است تولید را به میزان ۳۰ درصد کاهش خواهد داد.

به گفته مدیران سامسونگ، وضعیت اقتصادی تیره و اعتماد ضعیف مصرف کننده به منزله فرصتی برای انجام سرمایه گذاری‌های زودهنگام در فناوری آینده و ظرفیت تولید است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، سامسونگ هشدار داده است تقاضا برای تلفن‌های هوشمند پس از کاهش دو رقمی در سال میلادی گذشته، در سال ۲۰۲۳ کاهش پیدا خواهد کرد. این شرکت به عنوان یکی از بزرگترین سازندگان تلفن هوشمند، حافظه و نمایشگر، انتظار دارد روند بلندمدت به سمت بکارگیری بیشتر فناوری و محصولات این شرکت باشد.

ارسال نظر