شناسه خبر : 31442

متروی کرج افتتاح نشد!

متروی کرج افتتاح نشد!

در البرز پروژه‌هایی وجود دارد که زمان افتتاح آن مدام تمدید می‌شود، از سالن شش هزار نفری گرفته تا بزرگراه شمالی و البته قطار شهری که قرار بود همین چند روز پیش افتتاح شود ولی نشد و علی‌رغم مسابقه مسئولان شهری و استانی برای اعلام خبر افتتاح آن، هیچکس افتتاح نشدن آن را به روی خود نیاورد!

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، متروی کرج یک پروژه تقریباً ۲۰ ساله است. مهر ماه ۱۳۸۲ احداث قطار شهری کرج با شش خط به تصویب رسید و کلنگ خط دو آن در سال ۱۳۸۴ به زمین زده شد. آن موقع قرار بود پس از پنج سال یعنی سال ۱۳۸۹ پروژه قطار شهری کرج به سرانجام برسد اما حواشی، نوسانات اقتصادی، سوءمدیریت، مسائل مالی و ... عمیقاً دامن آن را گرفت.

روایت متروی کرج مثنوی هفتاد من است و در آن می‌توان انواع ژانرها از تراژدی تا کمدی و ترکیبی از این دو را دید مثلاً آن جایی که یکی از اعضای دوره قبل شورای شهر کرج اعلام کرد پولی که طی یک دهه صرف هزینه‌های سازمان قطار شهری کرج برای مترویی که هنوز وجود نداشته(حقوق و ...) شده ۲.۵ برابر پولی است که صرف ساخت خط دو متروی کرج شده است!

در هر حال از این مسائل و موضوعات که بگذریم پس از همه فراز و نشیب‌ها، قرار بود همین دهه فجر کنونی سه ایستگاه متروی کرج(البته به صورت نمادین) افتتاح شود. افتتاحی که مسئولان شهری و استانی برای اعلام خبر آن مسابقه‌ای نفس‌گیر گذاشته بودند و هر کس برای خود در این افتتاح نقشی قائل بود. حتی کار به جایی رسید که صبحت از متروی فردیس! هم به میان آمد ولی در نهایت دهه فجر هم تمام شد و هیچکس این افتتاح نشدن را گردن نگرفت و به روی خود نیاورد.

البته شاید گفتن این نکته تلخ به نظر برسد اما واقعیت را باید گفت که حتی اگر طبق وعده‌های قبلی سه ایستگاه ۴۵ متری تا چهارراه طالقانی افتتاح هم می‌شد چیزی فراتر از یک حرکت نمادین و هزینه‌زا برای کلانشهر کرج نبود. رفت و برگشت قطار در این سه ایستگاه چیزی جز هزینه بالا و تأثیر ناچیز در ترافیک کرج به دنبال ندارد و برنامه‌ریزی برای افتتاح آن تا زمانی که خط دو مترو کامل نشده، فنی و منطقی نیست.

ارسال نظر