شناسه خبر : 31434

اعلام وضعیت جوی «قرمز» در برخی استان ها

اعلام وضعیت جوی «قرمز» در برخی استان ها

هواشناسی با اعلام وضعیت جوی «قرمز» برای استان چهارمحال و بختیاری، از تداوم بارش برف‌، باران، کولاک، یخبندان و کاهش دما در نیمه غربی، مرکز، شمال و بخش‌هایی از شرق کشور خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا و بر اساس هشدار نارنجی هواشناسی، شدت بارش‌ها امروز (دوشنبه) در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، شمال و شرق خوزستان، غرب و جنوب اصفهان، شرق لرستان و شمال غرب فارس است.

بارش‌ها امروز در جنوب لرستان، خوزستان، جنوب خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی و ارتفاعات یزد با شدت کمتری ادامه دارد.

فردا (سه‌شنبه) نیز مجدد در کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شرقی لرستان، شمال شرق خوزستان، غرب و جنوب اصفهان، شمال غرب فارس و ارتفاعات خراسان رضوی بارش برف شدید پیش بینی شده است.

وضعیت جوی استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، شمال شرق خوزستان، شمال غرب فارس، نیمه شرقی لرستان، جنوب و غرب اصفهان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی نیز در روز چهارشنبه نارنجی است.

هواشناسی همچنین با صدور هشدار قرمز از تداوم بارش شدید برف تا روز چهارشنبه در استان چهارمحال و بختیاری خبر داد.

همچنین بارش‌ها در روز پنجشنبه محدود به خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، نیمه شمالی فارس و ارتفاعات استان‌های مازندران و گلستان است.

انسداد راه‌های روستایی و اختلال حمل‌و نقل بین شهری و درون شهری، رخداد بهمن، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها از مخاطرات تدوام وضعیت جوی نارنجی کشور است.

هواشناسی نسبت به اختلال در فعالیت‌های عمرانی، خسارت به صنعت کشاورزی، اختلال در انتقال حامل‌های انرژی و احتمال شکستن شاخه‌های درختان بر اثر سنگینی بار برف هشدار داد.

ارسال نظر