شناسه خبر : 31399

برف و باران در جاده‌های ۲۰ استان کشور

برف و باران در جاده‌های ۲۰ استان کشور

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از بارش برف و باران در جاده‌های ۲۰ استان کشور خبر داد و از مردم خواست که از انجام سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، سرهنگ احمد شیرانی درباره آخرین وضعیت جوی جاده‌های کشور گفت: برابر آخرین گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی در سراسر کشور در حال حاضر شاهد بارش برف در برخی از محورهای استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، تهران، زنجان، سمنان، مازندران، قزوین، قم، لرستان، مرکزی، همدان، چهارمحال و بختیاری، کردستان و کرمانشاه هستیم. همچنین در برخی از محورهای استان های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و گیلان نیز بارش باران گزارش شده است.

وی اضافه کرد: در همین راستا نیز رانندگان باید توجه داشته باشند که استفاده از زنجیرچرخ در محورها و گردنه‌های کوهستانی برف‌گیر الزامی است. رعایت فاصله طولی مناسب و سرعت مطمئنه و پرهیز از سبقت غیرمجاز موضوع دیگری است که رانندگان باید در شرایط برفی و بارانی رعایت کنند. اطمینان از سالم بودن تجهیزات زمستانی خودرو نظیر برف پاک‌کن و بخاری، پربودن باک خودرو در شروع سفر، همراه داشتن وعده غذایی کافی و لباس گرم مناسب از دیگر توصیه‌های پلیس به رانندگان است. البته به رانندگان و مسافران توصیه می‌کنم که حتما و تا جای ممکن است از انجام سفرهای غیرضروری پرهیز کنند و اگر اصرار بر انجام سفر دارند، حتما زمان بیشتری را برای رسیدن به مقصد در نظر بگیرند.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا درباره وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور نیز گفت: گزارش‌ها حاکی از آن است که ترافیک در محور شهریار - تهران حدفاصل شهریار تا شهر قدس، آزادراه قزوین – کرج - تهران حدفاصل گلشهر تا وردآورد در اکثر مقاطع و آزادراه ساوه - تهران حدفاصل نسیم شهر تا احمدآباد مستوفی نیمه سنگین است.

شیرانی درباره میزان ترددهای جاده‌های نیز گفت: اطلاعات دریافتی از سامانه‌های ترددشمار نشان می‌دهد که طی شبانه‌روز گذشته تردد در محورهای برون‌شهری، نسبت به روز قبل تر خود ۱۳.۳ درصد افزایش داشته است.   ساعات اوج تردد نیز بین ساعات ۱۷ تا ۱۸ بوده و کمترین تردد نیز بین ساعات چهار تا پنج انجام شده است. بیشترین تردد نیز در شبانه‌روز گذشته به ترتیب از آزادراه کرج - تهران، آزادراه کرج - قزوین، آزادراه قزوین - کرج، آزادراه تهران - کرج و  آزادراه قم - تهران انجام شده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از انسداد موقت آزادراه تهران_شمال و جاده چالوس به علت ریزش بهمن و کولاک شدید خبر داد و گفت: آزادراه تهران_شمال و جاده چالوس به علت ریزش بهمن و کولاک شدید به‌صورت موقت مسدود شد. مسیر جایگزین، تا زمان رفع مسدودی جاده هراز و فیروزکوه خواهد بود.

وی درباره دیگر محورهای دارای انسداد یا محدودیت تردد نیز گفت: محور قدیم خرم آباد - پلدختر تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از مسیر جایگزین آزادراه خرم آباد - پل زال و محور خرم آباد - کوهدشت انجام می‌شود. دو محور ریگان – ایرانشهر و کیاسر – سمنان نیز دو محور شریانی دارای انسداد هستتند. همچنین محورهای خوانسار – بوئین، کوهرنگ – مسجد سلیمان (گردنه های چری، تاراز و شاه منصوری)، لاسم - ارجمند، وازک - بلده، سروآباد – پاوه، سی سخت – پادنا، محور جدید هشتگرد – طالقان، گنجنامه – تویسرکان، شمشک - دیزین و پونل - خلخال نیز تا اطلاع بعدی مسدود است.

ارسال نظر