شناسه خبر : 31379

چهار هزار بهورز در سال ۱۴۰۲ جذب می‌شوند

چهار هزار بهورز در سال ۱۴۰۲ جذب می‌شوند

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: چهار هزار بهورز با تامین منابع و هماهنگی های انجام شده برای سال آینده جذب شبکه بهداشت و درمان کشور خواهند شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، حسین فرشیدی در حاشیه برگزاری همایش کشوری بهورزان، مراقبان سلامت و مربیان بهورزی به خبرنگاران افزود: هم‌اکنون ۳۱ هزار بهورز استخدام این وزارتخانه هستند و با چهار هزار استخدامی جدید در سال ۱۴۰۲ این تعداد به ۳۵ هزار نفر می‌رسد.


وی با بیان اینکه بهورزان نقشی کلید در پاندمی کرونا داشتند، تصریح کرد: در زمان درگیری کشور با کرونا، اولین گروه حاضر در میدان مبارزه با کرونا بهورزان بودند و این گروه زحمتکش همانند دیگر خادمان حوزه سلامت خوش درخشیدند.


معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: عملکرد نظام سلامت با خدمات شایسته بهورزان شناخته می‌شود از این رو تنها واحد سلامت که شرایط استخدام آنان منعی ندارد بهورزان هستند و اگر کسی بازنشسته شود، جای خالی‌اش بلافاصله پر خواهد شد.


فرشیدی عنوان کرد: همچنین امروز همزمان با هشتمین روز دهه مبارک فجر، ۷۱ پروژه بهداشتی در سطح کشور افتتاح می شود که در این مجموعه ها بهورزان، مراقبان سلامت و مربیان بهورزی مشغول فعالیت خواهند شد.


۳۱ هزار بهورز در ۱۸ هزار خانه بهداشت سراسر کشور فعالیت می کنند.

ارسال نظر