شناسه خبر : 31161

نرخ بیکاری در ۱۰ سال اخیر به کمترین میزان خود رسیده است

نرخ بیکاری در ۱۰ سال اخیر به کمترین میزان خود رسیده است

معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: نرخ بیکاری در سطح کشور در ۱۰ سال اخیر با حمایت های صورت گرفته به کمترین میزان خود رسیده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، محمد مهدی برادران ۱۴ بهمن در  آیین افتتاح خط جدید و مدرن منسوجات الیاف شیشه در مجتمع کارخانجات ساینا دلیجان که همزمان با ایام دهه فجر انجام شد، اظهار کرد: در ۱۰ سال اخیر با حمایت های صورت گرفته، نرخ بیکاری به کمترین میزان و رشد اقتصادی به بهترین میزان رسیده است. 

وی افزود: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تنها یک واحد صنعتی در دلیجان فعالیت داشت که اکنون ۴۵۰ واحد صنعتی در این شهرستان فعالیت دارند و صادرات زنجیره عایق در این شهرستان تکمیل شده است. 

معاون صنایع عمومی وزارت صمت تصریح کرد: امروز این شهرستان در سطح دنیا شناخته شده و به بیش از ۲۸ کشور دنیا صادرات انجام می دهد. 

برادران بیان کرد: به منظور کمک به رونق تولید، مقرر شده مجموعه اتاق های بازرگانی به افراد فعال در حوزه بازرگانی و صادرات واگذار شود و بنابر گفته دولت، اتاق بازرگانی باید متشکل از بازرگانان باشد و افراد سیاسی در سایر حوزه ها خدمت کنند. 

وی ادامه داد: در حوزه تولید تولیدکنندگان چالش هایی با دولت دارند که باید برای رفع این موانع تلاش هایی صورت گیرد. رفع مشکلات و موانع واحدهای صنعتی و تولیدکنندگان در جلسه پیش رو در مجلس شورای اسلامی پیگیری خواهد شد. رفع مشکلات در حوزه صادرات مواد خام و کمک برای صادرات جزو وظایف ما است و قول می دهیم این موارد حل شود. 

معاون صنایع عمومی وزارت صمت بیان کرد: رشد صنعت در یک سال و نیم اخیر مرهون حمایت های مقام معظم رهبری و تلاش صنعتگران است، امروز بیشترین رشد در تولید ناخالص ملی در حوزه صنعت و بخش مردمی بوده است. 

برادران با اشاره به مشکلات در حوزه تداوم کار افزود: در بسیاری شهرهای دیگر نیز مشکل تداوم کار وجود دارد که مربوط به نبود زیرساخت ها و نبود نیروی کار متخصص است. در کنار اقدامات توسعه ای باید روحیه فسادستیزی با هدف حمایت از بخش تولید مدنظر باشد. 

 

ارسال نظر