شناسه خبر : 31116

تلاش‌های انجام شده برای کاهش حوادث جاده‌ای استان مرکزی کافی نیست

تلاش‌های انجام شده برای کاهش حوادث جاده‌ای استان مرکزی کافی نیست

رییس‌کل دادگستری استان مرکزی گفت: آمار بالای وقوع تصادفات و افزایش میزان فوتی‌های ناشی از حوادث جاده‌ای در این استان بیانگر این است که اقدامات و تلاش‌های انجام شده برای کاهش حوادث جاده‌ای کافی نیست و نقص‌هایی وجود دارد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام «سیدعبدالمهدی موسوی» روز چهارشنبه در ششمین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب استان مرکزی در اراک، افزود: استان مرکزی یک استان صنعتی است که در بُعد ملی جایگاه خاصی در کشور دارد و چهارراه ارتباطی کشور محسوب می‌شود و با ۵۰ میلیون تردد در سال، سومین استان پرتردد کشور است.

وی بیان کرد: به همین علت باید نگاه ویژه در سطح کلان به استان مرکزی شود و راه‌های ارتباطی مناسبی برای نقل و انتقال تولیدات صنایع، واحدهای تولیدی، محصولات دامی، کشاورزی و معادن فراهم شود.

رییس‌کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: برای رسیدن به نقطه مطلوب در رفع نواقص جاده‌ای و داشتن راه‌های ایمن و باکیفیت، لازم است عزم جدی، همدلی و هم‌افزایی مسئولان محقق شود.

حجت‌الاسلام موسوی افزود: مطالبه دستگاه قضایی استان مرکزی از تمام مدیران و مسئولان این استان، تشکیل کارگروهی تخصصی با برنامه‌ریزی مناسب و راهکارهای عملیاتی است تا وضعیت جاده‌های استان و نقاط حادثه‌خیز به سرعت اصلاح شود.

وی با یادآوری ۲ حادثه اخیر در تقاطع شهرک صنعتی خیرآباد واقع در محور اراک - قم و سانحه واژگونی اتوبوس در گردنه نقره کمر جاده تفرش، گفت: به معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی دستور داده شده است تا در نشستی تخصصی، علل وقوع این ۲ سانحه رانندگی و سهم تقصیر هر مسئول و هر دستگاه مشخص شود تا در راستای مسئولیت‌سازی دستگاه‌ها و برخورد با ترک فعل مدیران متخلف اقدام شود.

۲۱۲ شعبه دادسرا، دادگاه و دادگاه‌های عمومی، ۱۳۷ شعبه حل اختلاف و ۱۷۰ موسسه داوری به جمعیت یک میلیون ۴۱۴ هزار نفری استان مرکزی خدمات قضایی ارایه می‌کنند.

ارسال نظر