شناسه خبر : 31096

بندر آستارا مشکلی برای پذیرش کشتی‌ها ندارد

بندر آستارا مشکلی برای پذیرش کشتی‌ها ندارد

استانداردترین کانال ممکن در دریای خزر در بندر آستارا ایجاد شده است و این بندر مشکلی برای پذیرش کشتی ندارد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به  زیرساخت‌های لازم در بندر آستارا گفت: استانداردترین کانال ممکن در دریای خزر در بندر آستارا ایجاد شده است و این بندر مشکلی برای پذیرش کشتی ندارد.
 حسین یونسی درباره پروژه لایروبی بندر آستارا با اشاره به اینکه پروژه مذکور به صورت جهادی از سوی سازمان بنادر و دریانوری در بازه زمانی ۳ ماهه در بخش لایروبی کانال و حوضچه بندر آستارا به اتمام رسید، گفت: این طرح با تلاش  سازمان بنادر و دریانوردی کامل و از ابتدای از مهرماه امسال  به شرکت مربوطه تحویل شد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه در شرایطی تراز آب به شدت پایین آمده بود، عنوان کرد: با این وجود یک کانال کاملا استاندارد و بدون محدودیت تردد برای کشتی‌ها به شرکت مربوطه در بندر آستارا تحویل شد و طی ۳ تا ۴ ماهه گذشته هیچگونه محدودیت ترددی در بندر آستارا وجود نداشته است.
وی با تاکید بر اینکه سازمان بنادر و دریانوردی زیرساخت‌های لازم در بندر آستارا را ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: ۲ پست اسکله در بندر وجود دارد و ظرفیت بندر آستارا معادل ۷۰۰ هزار تن است، اما در حال حاضر صرفا از ۲۰۰ هزار تن ظرفیت بندر استفاده می‌شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه در بندر آستارا مشکلی برای پذیرش کشتی‌ها وجود ندارد، تصریح کرد: در این بین نکته مهم این است که نمی‌توانیم صاحبان کالا را مجبور کنیم که از مسیر دریا، کالای خود را جابجا کنند.
یونسی  با بیان اینکه به تازگی یک کشتی کانتینری با آبخور ۳/۸ متر به بندر آستارا آمده است، اظهار داشت: آبخور کشتی‌های رو-رو ۳/۵ متر است و اینکه برخی صاحبان کالا می‌گویند کشتی‌های رو-رو نمی‌تواند به بندر آستارا بیاید، صحیح نیست.

ارسال نظر