شناسه خبر : 31049

هزینه احداث نیروگاه خورشیدی چقدر است؟

هزینه احداث نیروگاه خورشیدی چقدر است؟

عضو هیات مدیره انجمن ساتکا اظهارداشت: "هزینه هر کیلووات نیروگاه خورشیدی عددی بین ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان است که بر اساس نوع تجهیزات استفاده شده و ظرفیت نصب شده متفاوت است.

 به گزارش چابک آنلاین به نقل از تسنیم، حمود کریمی، گفت: یک نیروگاه 20 کیلوواتی قیمت حدود 400 تا 500 میلیون تومان، یک نیروگاه 100 کیلوواتی قیمت 2 تا 2.5 میلیارد تومان و یک نیروگاه 200 کیلوواتی قیمت حدود 4 میلیارد تومان دارد.

وی افزود: مطابق با ماده 16 قانون جهش تولید دانش بنیان، صنایعی که دیماند آنها بیشتر از 1 مگاوات است، موظف هستند که در سال اول معادل 1% و تا سال پنجم معادل 5% از مصرف برق خود را از طریق احداث نیروگاه تجدیدپذیر تامین کنند، در غیر اینصورت 1 الی 5% از برق مصرفی این صنایع را با نرخ تجدیدپذیر محاسبه و در قبوض آنها اعمال می شود که این قانون از ابتدای سال 1402 اجرایی می شود.

کریمی خاطرنشان کرد: پیشنهاد ما به صنایع این است که صنایع مشمول این قانون، از همان ابتدا اقدام به احداث حداقل 5% نیروگاه تجدیدپذیرکنند و لازم نباشد سال به سال این ظرفیت را افزایش دهند؛ همچنین اگر برایشان امکان پذیر است، ظرفیت بیشتری نیروگاه تجدیدپذیر تا 50 درصد از دیماند مصرفی خود نصب نمایند که بتوانند درصد بیشتری از برق خود را با شبکه تهاتر کنند و دچار قطعی برق نشوند.

 

  • ایرج

    سه کیلووات خانگی با هشت تا ده ساعت ذخیره چقدر تمام می شود؟

  • dwUQQUrL

    20

ارسال نظر