شناسه خبر : 30950

افزایش ۲۵ درصدی اعزام و پذیرش مسافران هوایی

افزایش ۲۵ درصدی اعزام و پذیرش مسافران هوایی

گروه اطلاعات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها اعلام‌کرد: اعزام و پذیرش مسافران هوایی از ابتدای امسال تا پایان آذرماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد رشد را ثبت کرده است و در این مدت بیش از ۲۶ میلیون مسافر از ۵۶ فرودگاه کشور جابه‌جا شده‌اند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، با وجود کاهش ۶ درصدی نشست و برخاست هواپیما در سال جاری، تعداد مسافران هوایی افزایش ۲۸ درصدی داشت و ارسال و پذیرش بار از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه نیز رشد قابل ملاحظه‌ای را ثبت کرد.

کارشناسان بخش هوایی در تحلیل چرایی افزایش جابه‌جایی مسافر با وجود کاهش نشست و برخاست هواپیماها، معتقدند: افزایش ظرفیت پروازی نسبت به دوران کرونا عامل رشد در جابه‌جایی مسافر است.

بر اساس آمار موجود، در ۹ ماهه امسال، ۲۲۸ هزار و ۳۲۱ نشست و برخاست در ۵۶ فرودگاه کشور انجام گرفته است که سهم پروازهای داخلی ۲۱۰ هزار و ۴۳۷ نشست و برخاست با بیش از ۲۴ میلیون مسافر و سهم پروازهای خارجی در ۲۸ فرودگاه، ۱۷ هزار و ۴۳۷ نشست و برخاست با بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار مسافر بوده است.

بر پایه این گزارش، فرودگاه‌های مهرآباد، مشهد، شیراز، اهواز و اصفهان در رتبه‌های نخست تا پنجم در اعزام و پذیرش مسافر و نشست و برخاست هواپیما در جمع ۵۶ فرودگاه کشور قرار گرفته‌اند.

در آذر ماه نیز بیش از ۲۵ هزار نشست و برخاست پرواز با نزدیک به ۲ میلیون و ۹۱۰ هزار نفر اعزام و پذیرش مسافر ثبت شده که نسبت به ماه گذشته (آبان ماه)، افزایش یک درصدی در هر دو بخش را نشان می‌دهد.

کاهش پرواز و اعزام و پذیرش مسافر در آذرماه امسال

این گزارش در عین حال از کاهشی شدن پروازها خبر می‌دهد؛ بر پایه این گزارش در نشست و برخاست هفت درصد، در اعزام و پذیرش مسافر پنج درصد و در ارسال و پذیرش بار و پُست ۱۰ درصد کاهش نسبت به ماه مشابه سال گذشته ثبت شده است.

در آذرماه امسال همچنین فرودگاه مهرآباد با ۳۴ درصد، فرودگاه مشهد با ۱۵ درصد، فرودگاه شیراز با هفت درصد، فرودگاه اصفهان با چهار درصد و فرودگاه اهواز با پنج درصد بیشترین سهم را در اعزام و پذیرش مسافر و نشست و برخاست هواپیما داشته‌اند.

بر اساس این گزارش، ۹۴درصد مسافران در آذر ماه از پروازهای داخلی، چهار درصد مسافران از پروازهای خارجی و ۲ درصد مسافران از پروازهای عتبات عالیات برای انجام سفر استفاده کرده‌اند.

ارسال نظر