شناسه خبر : 30808

تعطیلی مدارس بر مهارت های اجتماعی و زندگی کودکان تاثیرگذار است

تعطیلی مدارس بر مهارت های اجتماعی و زندگی کودکان تاثیرگذار است

یک مدیر مدرسه ابتدایی گفت: در سالیان اخیر پبشرفت شگرف در علم و فناوری باعث تغییرات گسترده در سبک زندگی، شیوه گذران اوقات فراغت، مناسبات اجتماعی وحتی در چگونگی تفریح وتفرج، سرگرم شدن کودکان و بزرگسالان در بین اعضای خانواده های ایرانی مخصوصا در جامعه ی شهری وکلانشهرها بیشتر محسوس بوده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، بابک گلزاد ،  اظهار کرد: از سوی دیگر فرزند آوری کمتر، زندگی آپارتمانی، کاهش رفت وآمد خانوادگی و اجازه ندادن والدین به کودکان جهت بازی با همسالان وهم محله ای در کوچه باعث شده بیشتر کودکان در فضای خانه محزون و اندوهگین و اغلب با استفاده از بازی های مجازی خود را سرگرم کنند.

وی با بیان اینکه وارد شدن اینترنت و همه گیری شبکه های اجتماعی باعث کمتر وکمتر شدن میزان گفت وگو در بیشتر خانواده ها شده است، ادامه داد: خانواده ها حداقل موقع تماشای فیلم درباره برنامه اعضای خانواده گفت وگو می کردند که آن هم به دلیل سرگرم شدن درفضای مجازی از بین رفته است.

گلزاد تشریح کرد: تعطیل شدن مدرسه کودکان مانع از ارتباط همسالان وهم مدرسه ای ها، تخلیه هیجان، حرف زدن، بازی کردن و سرگرم شدن در فضای آموزشی، یادگیری و تربیتی شده و آنها را در تنهایی و انزوای خانه قرار می دهد.

این مدیر مدرسه اظهار کرد: مدرسه بهترین اجتماعی است که کودکان تحت پرورش معلم و بازی با همسالان با سبک جدیدی از زندگی آشنا می شوند و شخصیت همه جانبه آنها (اجتماعی) به صورت متوازن رشد می کند.

وی با اشاره به اینکه هنگام تعطیل شدن مدرسه، کودکان از همسالان دور می مانند، ادامه داد: تنها ماندن در خانه  و سرگرم شدن با تبلت وگوشی هوشمند و سایر ابزارهای بازی های مجازی حتی باعث پرخوری و چاقی مفرط  و افسردگی برخی کودکان شده و رشد شخصیت اجتماعی شان کند می شود.

به اعتقاد این مدیر مدرسه، مواقع تعطیلی مدارس در شبکه شاد می توان آموزش های مجازی انجام داد اما برای روح و روان کودکان که نیاز اصلی رشد اجتماعی‌شان است، هیچ کاری نمی توان انجام داد .

گلزاد تصریح کرد: با تعطیلی مدارس، مهارت های اجتماعی و زندگی از قبیل پیدا کردن دوست، بازی با همسالان و شناخت توانایی کودکان توسط خودشان، همدلی، همدردی وگفت وگوی کودکان با یکدیگر و تقویت حس عاطفی، انجام کار گروهی و رقابت، داشتن برنامه منظم خواب و بیدار شدن، ابراز محبت و تقویت حس مهرورزی و مهربانی کودکان درفضای آموزشی و یادگیری مدرسه مطابق اهداف سند تحول بنیادین در ساحت های اخلاقی، اجتماعی، علمی و هنری رشد می کند.

 

ارسال نظر