شناسه خبر : 30605

ساینا به عنوان تاکسی مناسب نیست

ساینا به عنوان تاکسی مناسب نیست

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در مورد پیشنهاد تبدیل خودروی ساینا به تاکسی در پایتخت، گفت: انتخاب این خودرو به عنوان تاکسی مناسب نیست و باید خودرویی با قدرت موتور بالاتر و ایمنی بیشتر انتخاب شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، جعفر تشکری هاشمی،  در مورد سرانجام تعیین یک نوع خودروی تولید داخل دیگر به عنوان تاکسی گفت: در جلسه‌ای با حضور مدیران حمل و نقلی شهرداری تهران، موضوع استفاده از خودروی ساینا به عنوان تاکسی مطرح شد که بنده با این انتخاب مخالفت کردم.

ساینا به عنوان تاکسی مناسب نیست

وی با بیان اینکه خودروی ساینا، حجم موتور کمی دارد و اتاق آن ضعیف است، افزود: انتخاب این خودرو به عنوان تاکسی مناسب نیست، چراکه باید خودرویی با قدرت موتور بالاتر و ایمنی بیشتر انتخاب شود تا بتواند در معابر پست و بلند تهران به راحتی تردد کند.

تنها استفاده از خودروی سمند سورن برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده امکان‌پذیر است

تشکری هاشمی با تأکید بر اینکه اتاق خودروی تاکسی باید به گونه‌ای باشد که مسافران و راننده بدون مشکل، کنار یکدیگر بنشینند، افزود: تا پیش از این، خودروهای پژو ۴۰۵ و سمند به عنوان تاکسی انتخاب شده و فعالیت می‌کردند؛ اما در پی توقف و ممنوعیت تولید این دو مدل خودرو، در حال حاضر تنها استفاده از خودروی سمند سورن برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده امکان‌پذیر است و حالا مدیریت شهری به دنبال افزایش گزینه‌های انتخابی برای انواع خودرو به عنوان تاکسی است که از بین پیشنهادات خودروسازان، می‌توان گفت که خودروهای تارا و شاهین می‌توانند به عنوان تاکسی فعالیت کنند.

ساینا، تارا و شاهین، پیشنهادات خودروسازان برای تاکسی

ضرورت بررسی دقیق‌ خودروهای اعلامی به عنوان تاکسی 

وی با تأکید بر اینکه انتخاب هر نوع خودرو به عنوان تاکسی، حتماً باید تأییدیه شورای عالی ترافیک کشور را اخذ کند، ادامه داد: نوع خودروهای اعلامی اعم از ساینا، تارا و شاهین، پیشنهادات خودروسازان هستند و بررسی دقیق‌ و کاملی در مورد انتخاب یکی از این خودروها به عنوان تاکسی انجام نشده و هنوز این موضوع در شورای عالی ترافیک کشور مطرح نشده است.

تعیین نوع خودروی تاکسی منوط به ضوابط و استاندارهای شورای‌ عالی ترافیک کشور

تشکری هاشمی با تأکید بر اینکه خودرویی باید به عنوان تاکسی انتخاب شود که به لحاظ قدرت و ایمنی، شرایط مناسبی داشته باشد، افزود: در حال حاضر، خودروسازان برای ارائه خودرو اعلام آمادگی کرده‌اند اما تعیین نوع خودرو به ضوابط و استاندارهای شورای‌ عالی ترافیک کشور بستگی دارد.

درخواست از دولت برای اختصاص سهم بیشتر خودروهای وارداتی به عنوان تاکسی 

وی افزود: البته به موازات آن، از دولت درخواست کردیم تا سهم بالایی از خودروهای وارداتی را برای استفاده به عنوان تاکسی‌ اختصاص دهد که امیدواریم این خواسته محقق شود، هر چند تاکنون آثار و نتایج روشنی از این تقاضا و پاسخ مثبتی در این زمینه دریافت نکرده‌ایم اما از شهرداری تهران و دولت می‌خواهیم که این موضوع را پیگیری کنند.

ارسال نظر