شناسه خبر : 30569

نیروگاه‌های سیکل ترکیبی امکان فنی برای مازوت سوزی ندارند

نیروگاه‌های سیکل ترکیبی امکان فنی برای مازوت سوزی ندارند

مدیرعامل بخش سرمایه‌گذاری گروه صنعتی مپنا گفت: نیروگاه‌های سیکل ترکیبی و گازی که نیروگاه‌های مپنا نیز از این نوع هستند از نظر فنی امکان استفاده از سوخت مازوت را ندارند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، «خلیل بهبهانی» افزود: نیروگاه‌های سیکل ترکیبی و گازی برای آنکه بتوانند از سوخت مازوت استفاده کنند نیاز به تغییرات زیادی در سیستم‌های فنی خود دارند و تجهیزات بسیاری را باید تغییر دهند.

وی ادامه داد: بر این اساس نیروگاه‌های سیکل ترکیبی و به‌خصوص نیروگاه‌هایی که توسط مپنا ساخته و بهره‌برداری‌شده‌اند امکانی برای استفاده از سوخت مازوت ندارند.

مدیرعامل بخش سرمایه‌گذاری گروه صنعتی مپنا خاطرنشان کرد: اکنون ظرفیت نیروگاهی کشور حدود ۸۹ هزار و ۷۰۰ مگاوات است که از این میزان بیش از ۷۰ هزار مگاوات آن حرارتی است.

بهبهانی گفت: گروه صنعتی مپنا حدود ۱۱ هزار مگاوات نیروگاه در دست بهره‌برداری دارد و ۲ هزار و ۵۵۰ مگاوات نیز در دست احداث توسط این گروه صنعتی است.

وی ادامه داد: مجموع نیروگاه‌های مپنا که یا خود احداث کرده و یا با مشارکت نسبت به احداث آنها اقدام کرده ۱۳ هزار و ۵۰۰ مگاوات است که در همه این نیروگاه‌های سیکل ترکیبی امکان استفاده از مازوت وجود ندارد.

مدیرعامل بخش سرمایه‌گذاری گروه صنعتی مپنا افزود: نیروگاه‌های فردوسی (مشهد)، سنندج، پرند، فارس، پره سر گیلان و غرب کارون که تعدادی از نیروگاه‌های مپنا هستند تاکنون حتی یک مترمکعب از سوخت مازوت استفاده نکرده‌اند.

بهبهانی خاطرنشان کرد: گروه صنعتی مپنا همچنین در نیروگاه‌های تجدیدپذیر، بادی و تولید آب‌شیرین کن و پساب فعالیت دارد و حدود ۱۰ درصد سبد کسب‌وکار این گروه متعلق به این نوع نیروگاه‌ها است.

 

ارسال نظر