شناسه خبر : 30282

گارانتی کالا از چه زمانی محسوب می‌شود؟

گارانتی کالا از چه زمانی محسوب می‌شود؟

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری و موبایل گفت: مردم کالای مورد نیاز خود را از مکان‌های دارای جواز و با ضمانت خریداری کنند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از  خبرگزاری صداوسیما،  محمدرضا رمضان با بیان اینکه بهتر است مردم کالای مورد نیاز خود را از مکان‌های دارای جواز و با ضمانت خریداری کنند، گفت: در هنگام خرید کالا باید نوع و زمان گارانتی کالا، نحوه پرداخت وجه و تمام شرایط خرید در فاکتور ذکر شود تا در صورت بروز مشکل احتمالی بتوان به شرکت وارد کننده یا فروشنده کالا مراجعه و نسبت به دریافت غرامت یا تعویض کالای معیوب اقدام کرد.
او با اشاره به اینکه کالا‌های بدون گارانتی یا قاچاق اند و یا خدمات پس از فروش معتبر ارائه نمی‌دهند، گفت: گارانتی از زمان خرید کالا محسوب می‌شود نه زمان درج شده روی کالا.

 

ندادن فاکتور جرم است

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری و موبایل گفت: همه فروشندگان دارای جواز کسب معتبر ملزم به ارائه فاکتور فروش کالا و ثبت همه مشخصات و سریال کالای فروخته شده در آن هستند. در غیر اینصورت، در صورت بروز اشکال احتمالی قابل پیگیری نیست.
گارانتی دارای شرایطی است که فروشندگان کالا موظف به انجام آن هستند.
 

مالیات، مهمترین دغدغه اصناف

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری و موبایل با بیان اینکه هم اکنون دغدغه اصلی بسیاری از اصناف موضوع مالیات و نحوه محاسبه آن است، افزود: با توجه به شناخت اتحادیه‌ها و اصناف از مشکلات اعضا، ادارات مالیات می‌توانند ضمن تعامل با اتحادیه‌ها و اصناف، به کاسب‌ها کمک کنند.
او گفت: در بسیاری از موارد مشاهده شده که مالیات از کسانیکه باید مالیات بپردازند اخذ نشده و بالعکس.

کاسبان با پرداخت مالیات مشکل ندارند، اما با میزان و نحوه محاسبه آن مشکل دارند و تعامل اداره مالیات با اتحادیه‌ها می‌تواند از تشکیل پرونده‌های مالیاتی بر مورد جلوگیری کند.

او با اشاره به سود ناچیز فروشندگان لوازم صوتی و تصویری و موبال از فروش کالا، گفت: خواهان تعامل بیشتر در حوزه مالیات با اصناف هستیم.

همه کالا‌هایی که فروخته می‌شود باید نماینده شرکت نصب و گارانتی آن را فعال کند و شرکت‌های تلفن همراه هم باید خدمات پس از فروش معتبر داشته باشند.

او با اشاره به طرح جدید وزارت صمت مبنی بر ارائه خدمات پس از فروش معتبر گفت: در این طرح همه واردکنندگان کالا، ملزم به ارائه خدمات پس از فروش معتبر در همه نقاط کشور هستند. در این طرح شرکت‌های فاقد گارانتی معتبر به مرور از چرخه خرید و فروش خارج می‌شوند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری و موبایل گفت: هم اکنون ۵ هزار عضو فعال در رسته صوتی و تصویری و تلفن همراه در شهر تهران فعالند و ۱۰ بازرس دائم وظیفه بازرسی از این فروشنده‌ها را به عهده دارند.

وی افزود: تعمیرکاران صوتی و تصویری عضو اتحادیه فروشندگان نیستند، برخی کالا‌ها به دلیل نبود قطعه قابل تعمیر نیستند و کاری از دست تعمیرکاران بر نمی‌آید.

 

ارسال نظر