شناسه خبر : 30275

بی ام و ، خودروی جدید خود را معرفی کرد + فیلم

بی ام و ، خودروی جدید خود را معرفی کرد + فیلم

دی (Dee) دومین خودروی مفهومی بی‌ام‌و با طراحی فاقد جلوپنجره سنتی است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بی ام و دی (Dee) دومین خودروی مفهومی بی‌ام‌و با طراحی فاقد جلوپنجره سنتی است. این سدان برقی، پیش‌نمایشی از مدل‌های الکتریکی آینده با تفاوت ظاهری نسبت به دیگر خودرو‌های بی‌ام‌و محسوب می‌شود.

خودروی مفهومی Dee از عبارت Digital Emotional Experience به معنی تجربه‌ی تجربه عاطفی (احساسی) دیجیتال گرفته شده است. طراحی بیرونی، شباهت بسیار زیادی به مدل مفهومی‌ای ویژن سیرکولار دارن که سال ۲۰۲۱ رونمایی شد.
فاصله چرخ‌های بی‌ام‌و دی تا لبه‌ی بدنه (overhang)، بسیار کم در نظر گرفته شده تا ضمن کاهش ابعاد بدنه، مانورپذیری را بهبود دهد. این خودرو چندان بزرگ نیست، اما به شکلی طراحی شده است که فاصله محور‌های مناسب و فضای راحت داخل کابین داشته باشد.
به زحمت می‌توان خطی در نمای جانبی Dee پیدا کرد. طراحی این بخش حتی برای چرخ‌ها نیز بسیار ساده است. حالت عجیب و کم هیجان در پشت خودرو با نصب برچسب درجایگاه برند و چراغ‌های کاملا تخت به اوج می‌رسد.
طرح مفهومی بی‌ام‌و آی ویژن دی، مجهز به پیشرفته‌ترین فناوری‌های مرتبط با نمایش اطلاعات روی شیشه (HUD) است. در سراسر داشبورد، به جای کلید‌های فیزیکی یا مانیتور، حسگر لمسی وجود دارد. راننده می‌تواند میزان و چیدمان المان‌ها روی داشبورد یا شیشه‌ی جلو را تغییر دهد. این فناوری توسط بی‌ام‌و، فیجیتال (phygital) نام‌گذاری شده است.

ارسال نظر