شناسه خبر : 30251

رشد ۱۴ درصدی قربانیان تصادفات در هشت ماه نخست سال جاری

رشد ۱۴ درصدی قربانیان تصادفات در هشت ماه نخست سال جاری

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با توجه به افزایش ۱۴ درصدی جان‌باختگان تصادفات بر حضور فعال استانداران در نشست‌های کمیسیون ایمنی استان‌ها و لزوم برنامه‌ریزی سفرهای نوروزی سال جاری و تلاش و همکاری تمام سازمان‌ها برای کاهش تصادفات تاکید کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا ، یک‌صد و بیست و ششمین نشست کمیسیون ایمنی راه‌های کشور به ریاست «شهریار افندی زاده» معاون حمل‌و نقل وزارت راه و شهرسازی و دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های کشور و مشارکت اعضا برگزار و بر بسیج همگان از جمله استان‌ها برای برنامه‌ریزی و کنترل جهت کاهش تصادفات اشاره و خواستار حضور همه جانبه دستگاه‌ها در انجام این مهم شدند.

در ابتدای این نشست گزارش آماری از تصادفات و کشته‌شدگان تصادفات در ۸ ماه نخست ۱۴۰۱ ارایه و با توجه به رشد بیش از ۱۴ درصدی کشته‌شدگان تصادفات در این دوره، بر تحلیل دقیق با هدف ریشه‌یابی چرایی افزایش تصادفات تاکید شد.

در این جلسه بر تشکیل منظم کمیسیون‌های ایمنی استان‌ها با حضور استانداران تاکید و با توجه به در پیش بودن پایان سال و آغاز سفرهای نوروزی، تشکیل کارگروه این سفرها و تلاش همگانی برای کاهش تصادفات و مدیریت هرچه بهتر ترددها در این ایام الزامی است.

هم چنین گزارش سازمان راهداری از فرآیند رفع و اصلاح نقاط پرتصادف در سال‌های گذشته و عملکرد سازمان در این فرآیند ارایه و با تشریح اقدامات صورت گرفته در شناسایی نقاط پرتصادف و اولویت‌بندی آنها بر اساس دستورالعمل جدید مصوب کمیسیون، لیست نقاط پرتصادف شناسایی شده ارایه شد.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر اختصاص اعتبار مورد نیاز برای رفع و اصلاح نقاط، بر پیگیری این مهم در سازمان برنامه و بودجه کشور برای اجرای دستور رئیس جمهور در تخصیص ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار ویژه برای رفع و اصلاح نقاط پرتصادف تاکید کرد.

هم چنین نقاط پرتصادف ارایه شده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به عنوان پایه مورد تصویب قرار گرفت و مقرر شد ظرف مدت یک ماه پلیس‌راه و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نسبت به بررسی راه‌های کشور اقدام کرده و اگر نقاط بیشتری مدنظر باشد به کمیسیون ایمنی راه‌ها معرفی کند.

با ارایه گزارشی از آخرین وضعیت سامانه جامع ثبت سوانح حمل‌ونقل، افندی زاده بر تکمیل هر چه سریع‌تر سامانه تاکید کرد و خواستار پیگیری مستمر موضوع در دبیرخانه کمیسیون ایمنی راه‌ها و تلاش اعضای کمیسیون در تکمیل سامانه و بروز شدن آن‌ها شد.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی به موضوع مهم افزایش جان‌باختگان تصادفات بر حضور فعال استانداران در نشست‌های کمیسیون ایمنی استان‌ها، تشکیل مستمر نشست‌های کارشناسی دبیرخانه کمیسیون ایمنی راه‌ها، تولید محتوی آموزشی مرتبط با ایمنی ترافیک و پخش در صدا و سیما و لزوم برنامه‌ریزی سفرهای نوروزی سال جاری و تلاش و همکاری تمام سازمان‌ها و ارگان‌های مسئول و موثر در کاهش تصادفات رانندگی تاکید کرد.

 

ارسال نظر