شناسه خبر : 30242

آژانس های اتومبیل کرایه و مؤسسات توریستی تهران مشکل کمبود راننده دارند

آژانس های اتومبیل کرایه و مؤسسات توریستی تهران مشکل کمبود راننده دارند

رئیس اتحادیه اتومبیل کرایه گفت: کسب و کار اینترنتی فعالیت به روز دنیاست، بنابراین مخالفتی با فعالیت تاکسی های اینترنتی نداریم.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  سید حسن هاشمی، رئیس اتحادیه اتومبیل کرایه و مؤسسات توریستی تهران گفت: کسب و کار اینترنتی فعالیت به روز دنیاست و در تمامی زمینه‌ها از جمله مسکن، ارز، طلا و خودرو فعالیت دارند و در حال انجام آن هستند. ما هم مخالفتی با فعالیت تاکسی‌های اینترنتی نداریم.

رئیس اتحادیه اتومبیل کرایه و مؤسسات توریستی پیرامون چالش‌های موجود در آژانس‌ها گفت: نبود راننده مشکل اصلی این صنف است؛ دلیل را هم می‌توان گرانی خودرو دانست. جوانان و بازنشسته‌ای که می‌خواهد از این شغل کمک هزینه خود و خانواده را در بیاورند دیگر به راحتی نمی‌توانند خودرو خریداری کنند.

هاشمی درباره تعیین کرایه و نرخ آژانس‌ها توسط اتحادیه گفت: نرخ مصوب برای آژانس‌ها وجود ندارد و فضا رقابتی است. به طور مثال از ساعت ۲ تا ۸ شب قیمت‌ها کمتر می شود.

او گفت: اصل کار آژانس‌ها در سال ۱۳۴۲ اجاره ماشین بدون راننده بود. مؤسسات توریستی و اتومبیل در این حیطه کار می کردند و ماشین کرایه می دادند، اما بعد‌ها این موضوع حذف شد. از ۲ سال گذشته در تهران و تعدادی از شهر‌های دیگر این اتفاق دوباره افتاده است. نهاد‌های نظارتی و اتاق اصناف پیشنهاد دادند دوباره این کار انجام شود و زیر نظر اتحادیه اتومبیل کرایه و مؤسسات توریستی انجام شود.

هاشمی ادامه داد: افزایش قیمت خودرو باعث شد، قیمت اجاره خودرو هم تغییر کند و هیچ گاه نمی‌شود برای آن نرخ مصوب لحاظ کرد و قیمت‌ها توافقی است.

او گفت: هیئت عالی نظارت به صورت گروهی مثلاً برای ۱۰۰ خودرو سمند موجود یک مبلغی را اعلام می‌کند؛ اما برای یک خودرو تک در کشور یا خودرویی که تنها ۱۰ عدد از آن در تهران است، نمی‌تواند به صورت تک نرخ تعیین کند. خودرو‌های لوکسی که در سایت‌های مختلف کرایه داده می‌شود زیر نظر اتحادیه ما نیست. خودرو‌های ما محصولاتی مثل پرشیا، پژو و سمند هستند. بیشترین آمار کرایه خودرو مربوط به وزارتخانه‌ها و اداره‌های خصوصی است.

 

ارسال نظر