شناسه خبر : 30113

تسلا در رسیدن به تولید مورد انتظار وال استریت شکست خورد

تسلا در رسیدن به تولید مورد انتظار وال استریت شکست خورد

خودروسازی تسلا نسبت به سال گذشته خودرو‌های بیشتری تولید کرده، اما همچنان از ارقام پیش‌بینی شده وال استریت عقب است.

بر اساس داده‌های Refinitiv، ارزشمندترین خودروساز جهان در سه ماه آخر سال ۴۰۵ هزار و ۲۷۸ دستگاه خودرو را در مقایسه با انتظار وال‌استریت برای ۴۳۱ هزار و ۱۱۷ دستگاه خودرو، تحویل داده است. این شرکت در مدت مشابه سال قبل ۳۰۸ هزار و ۶۰۰ دستگاه خودرو تحویل داده بود.

تسلا ۳۸۸ هزار و ۱۳۱ سدان کامپکت مدل ۳ و خودرو‌های اسپرت (SUV) مدل Y در مقایسه با ۱۷۱ هزار و ۴۷ خودروی لوکس مدل X و مدل S تحویل داده است. تسلا در مجموع، در سه ماهه چهارم ۴۳۹ هزار و ۷۰۱ خودرو تولید کرده است.

با وجود تنگنا‌های لجستیکی که ایلان‌ماسک، مدیرعامل این شرکت در ماه اکتبر اعلام کرده بود، تحویل سه ماهه چهارم تسلا حدود ۳۴ هزار دستگاه کمتر از تولید داشت. در سه ماهه سوم، تحویل شرکت حدود ۲۲ هزار دستگاه کمتر از تولید بود.

تحلیلگران در میان چالش‌های دیگر تسلا، ضعف تقاضا در بازار برتر خودروی جهان؛ چین و همچنین رقابت شدید خودروسازان قدیمی مانند فورد موتور و جنرال موتورز را ذکر کرده‌اند.

بر اساس یک برنامه داخلی، تسلا قصد دارد برنامه کاهش تولید خود را در ژانویه در کارخانه خود در شانگ‌های اجرا کند و تولید کاهشی را که از این ماه آغاز کرده بود تا سال آینده تمدید کند.

بر اساس گزارش رویترز، در سال ۲۰۲۲ سهام تسلا ۶۵ درصد سقوط کرد که بدترین سال از زمان عرضه عمومی در سال ۲۰۱۰ است. تحلیلگران و سهامداران خرده‌فروش می‌ترسیدند که مشکلات تقاضا ناشی از یک اقتصاد نامطمئن، هدف شرکت را برای رشد ۵۰ درصدی تحویل سالانه کاهش دهد.

 

ارسال نظر