شناسه خبر : 29881

روزانه ۲۵۰ هزار بشکه نفت خام در پالایشگاه نفت تهران تصفیه می شود

روزانه ۲۵۰ هزار بشکه نفت خام در پالایشگاه نفت تهران تصفیه می شود

رئیس بهره برداری شرکت پالایش نفت تهران گفت: هر بار تعمیرات اساسی در پالایشگاه تجهیزات آن نوسازی می‌شود و انگار بخش جدیدی در پالایشگاه وارد مدار می‌شود همچنین تصفیه نفت خام ۲۵۹ هزار بشکه در روز در دستور کار قرار دارد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شانه‌ساز، رئیس بهره برداری شرکت پالایش نفت تهران گفت: با وجود تحریم‌ها از هیچ یک از استاندارد‌های فنی کوتاه نیامدیم. استاندارد‌های سخت‌گیرانه ای را برای سلامت و بهداشت و جان کارگران در پالایشگاه به کار می‌گیریم، چون صیانت از جان کارکنان به عنوان بزرگترین سرمایه شرکت، مهم‌ترین رکن کاری ما محسوب می شود. در کنار آن، پالایشگاه باید مانند ساعت مرتب کار کند و به هیچ عنوان ذره‌ای از استاندارد‌های فنی کوتاه نخواهیم آمد.

او افزود: گازوئیل تولیدی قبل از راه اندازی واحد‌های تصفیه هیدروژنی نفت گاز، حدود ۱۴ هزار PPM گوگرد داشت که این رقم در حال حاضر به ۶PPM رسیده است. گوگرد گازوئیل طی فرایندی جدا و تبدیل به گرانول می‌شود که به عنوان ماده اولیه به صنایع شوینده و بهداشتی و همچنین برای تولید کود شیمیایی و سموم کشاورزی و... استفاده می‌شود.

شانه‌ساز اضافه کرد: در پالایشگاه تهران دستگاه‌هایی برای سنجش آلودگی هوا قرار داده شده‌اند که به صورت برخط به سازمان محیط زیست گزارش می‌دهند که چه میزان از گاز‌های مضر SOX, NOX و مونوکسید کربن CO وارد هوا می‌شود.

به گفته شانه‌ساز با هر بار تعمیرات اساسی در پالایشگاه تجهیزات آن نوسازی می‌شود و انگار بخش جدید در پالایشگاه وارد مدار می‌شود، همچنین تصفیه نفت خام ۲۵۹ هزار بشکه در روز در دستور کار قرار دارد.

او در پاسخ به این سؤال که چه محصولی از فرآورده‌های پالایشگاه بیشترین ارزش افزوده را دارد، عنوان کرد: گازوئیل همیشه در رتبه اول ارزش افزوده قرار دارد.

به گفته شانه‌ساز گاز بسیار سمی سولفید هیدروژن طی فرایندی تبدیل به گرانول شده و برای صنایع کود و سم کشاورزی استفاده می‌شود.

رئیس بهره برداری شرکت پالایش نفت تهران گفت: حدود ۸۵ درصد محصولات پالایشگاه به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران تحویل داده شده و محصولات ویژه مانند وکیوباتوم و روغن و .. از طریق بورس کالا و انرژی به فروش می‌رسانیم.

ارسال نظر