شناسه خبر : 29876

عایق استخری چیست؟ معرفی انواع مدل ها + مزایا و معایب

عایق استخری چیست؟ معرفی انواع مدل ها + مزایا و معایب

در هنگام ساخت‌وساز استخر و سازه‌های دیگر، افزایش مقاومت آن در برابر رطوبت و نشت آب اهمیت زیادی دارد.

در هنگام ساخت‌وساز استخر و سازه‌های دیگر، افزایش مقاومت آن در برابر رطوبت و نشت آب اهمیت زیادی دارد. اما زمانی که این مسئله مورد توجه نباشد، عمر مفید کارکرد استخر کاهش پیدا می‌کند و خسارت‌های زیادی به بار می‌آورد؛ به همین دلیل نیز عایق استخری کاربرد زیادی دارد. استفاده از عایق‌بندی استخری می‌تواند برای آب‌بندی قسمت‌های مختلف کف و دیواره‌ها مناسب باشد. در تهیه این نوع از عایق، مواد اولیه و پایه مختلفی به کار می‌رود که باعث شده تنوع این محصول افزایش پیدا کند و هر یک از آنها برای موقعیت‌های به‌خصوصی استفاده شود. تمام استخر‌ها با هر نوع کاربری، باید در برابر نفوذ آب عایق شوند و آشنایی با راهکارهای موجود برای این کار اهمیت زیادی دارد.

عایق استخری چیست؟

photo_2022-12-28_10-27-52

در ساخت استخر‌ها از مصالح ساختمانی مختلفی مثل سیمان استفاده می‌شود که نفوذ‌پذیر هستند و ورود آب به این مواد سیمانی باعث ترک و خرابی استخر می‌شود. در نتیجه برای جلوگیری از نشت آب یا تخریب استخر می توان کف و دیواره‌های آن را عایق‌بندی کرد. استفاده از عایق استخری می‌تواند در مصرف آب صرفه‌جویی کند و هزینه‌های مربوط به تعمیرات و نگهداری استخر را کاهش دهد. همچنین، بهتر است نوع ماده مورد استفاده برای انجام عایق‌بندی در برابر رطوبت مقاوم باشد و تشکیلات بیولوژیکی آن مانع ایجاد مواد آسیب‌زا در آب شود.

مزیت‌های اجرای عایق استخری چیست؟

استفاده از محصولات عایق استخر، جهت آب‌بندی باعث می‌شود، استخر برای حفظ گرمایش خود نیازی به تنظیم‌کننده‌های دما نداشته باشد و برای مدت طولانی مانع تغییر دمای آب شود. از این طریق میزان مصرف انرژی برای تغییرات دمای استخر کاهش پیدا می‌کند و صرفه‌جویی می‌شود. همچنین استفاده از عایق استخری ‌مانع نفوذ آب به سطح زمین می‌شود و از اتلاف آب جلوگیری می‌کند.

در حالت کلی، مواد مورد استفاده در پاکسازی آب استخر، شیمیایی هستند که با افزایش اتلاف آب، استفاده از این مواد نیز بیشتر می‌شود؛ اما وجود عایق‌بندی می‌تواند میزان مصرف مواد شیمیایی را کاهش دهد و از این طریق مانع انتشار دی‌اکسیدکربن زیاد به هوا شود. با استفاده از عایق‌بندی هزینه‌های مختلف مربوط به مصرف انرژی یا آب به حداقل می‌رسد و همچنین هزینه‌های انجام تعمیرات در استخر‌ها کاهش پیدا می‌کند.

 

معرفی انواع عایق استخر

photo_2022-12-28_10-27-56

عایق استخری دارای تنوع زیادی است. ترکیبات مورد استفاده در آن نیز متغیر است و با روش‌های مختلفی اجرا می‌شود. انواع محصولات آب‌بندی محیط شامل موارد زیر است:

رنگ عایق

این محصول برای پر کردن ترک‌های مویی کف استخر مناسب است و از رزین اکریلیک و آب ساخته شده است. قابلیت انعطاف‌پذیری و چسبندگی آن نیز در برابر استخرهای مواد شیمیایی بسیار زیاد است.

عایق‌های رزینی

این محصولات بر پایه رزین، پودر سنگ و رزین ساخته شده‌اند که هنگام استفاده با آب ترکیب می‌شوند.

عایق‌های پلیمری

عایق استخری از این نوع، برای آب‌بندی استخر از روکش‌های پلی‌اتیلنی و پی ‌وی ‌سی استفاده می‌کنند که وجود رزین و مواد شیمیایی در ترکیبات آن مانع نفوذ مایعات به سطح زیرین می‌شود.

عایق‌های چسبی

چسب مورد استفاده در این روش آب‌بندی دارای دو نوع 90Z و 12 SA است. میزان مقاومت این محصولات در برابر آب بسیار زیاد است و در هنگام نشتی استخر‌های گزینه مناسب به شمار ‌می‌روند. چسب الاستومری دوجزئی نیز یک عایق استخر مناسب است و از محلول و پودر تشکیل می‌شود. مقاومت این چسب در برابر خوردگی و کربناته شدن بتن بسیار زیاد است.

عایق ایزوگام

این روش سنتی عایق‌بندی پوشش قوی و ضد آب دارد که برای مصارف صنعتی و کشاورزی کاربردی است.

عایق سیمانی

در این روش سیمان همراه با ملات ترمیمی الیاف دار به کار گرفته می‌شود و میان اتصالات دیوار و کف استخر آب‌بندی یا ضخامت 6 میلیمتری ایجاد می‌کند.

عایق ژئوممبران

ورق ژئوممبران، نوعی عایق استخری میباشد که برای آب بندی و عایق کاری استخر کشاورزی مورد استفاده قرار میگیرد. با خرید ورق ژئوممبران، میتوانید از آن برای عایق کاری و ایزولاسیون انواع استخرهای خاکی و بتنی کشاورزی و پرورش ماهی، کانال های انتقال آب، محل نگهداری فاضلاب، دریاچه مصنوعی و غیره استفاده کنید.

مرکز خرید عایق استخری

به دلیل اهمیت زیاد استفاده از عایق استخری در محیط‌های مختلف بهتر است برای خرید آن از مراکز معتبر اقدام کنید‌. مجموعه رادین شاپ امکان خرید انواع مختلف محصولات عایق را برای کاربران خود فراهم کرده است. این مجموعه در شهر‌های مختلف ایران نمایندگی فعال دارد. علاوه بر این شما می‌توانید برای خرید محصولات عایق‌بندی به سایت مجموعه رادین شاپ مراجعه کنید و از قیمت و نحوه خرید محصولات اطلاعات کافی به دست آورید.

محصولات تولیدی در این مجموعه از گارانتی خرید برخوردارند و قیمت مناسب‌تری نسبت به رقبا دارند. در نتیجه کیفیت مطلوب و قیمت خوب، رضایت مشتریان نیز از محصولات برند رادین شاپ بسیار زیاد است. هدف radinshop.com ارائه محصول باکیفیت مطابق با استانداردهای جهانی به مشتریان است.

نتیجه‌گیری

یکی از نکات مهم در هنگام انجام عملیات ساخت استخر عایق‌بندی است. برای انجام آب‌بندی، نوع استخر مورد نظر اهمیتی ندارد و استفاده از این روشها برای تمام استخر‌ها کاربردی است. افزایش دوام و کاربری استخر با استفاده از عایق استخری یک روش نوین و پیشرفته است.

با استفاده از این روش طول عمر، دوام و کارایی استخر‌ها افزایش پیدا می‌کند و هزینه‌های ماهانه مربوط به نگهداری و تعمیرات آن به حداقل می‌رسد بنابراین، استفاده از این محصول برای صاحبان مجموعه‌های تفریحی و خدمات استخر یا سونا کاربرد زیادی دارد. همچنین استفاده از این محصولات می‌تواند به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری بلندمدت باشد؛ به شرطی که لوازم عایق را از مراکز معتبر تهیه کنید.

 

ارسال نظر