شناسه خبر : 29583

۶۳ درصد ظرفیت سدهای کشور خالی است

۶۳ درصد ظرفیت سدهای کشور خالی است

با وجود رشد ۱۵ درصدی ورودی آب به سدهای کشور در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، در حال حاضر میزان پرشدگی مخازن سدها ۳۷ درصد بوده و ۶۳ درصد ظرفیت مخازن سدهای کشور خالی است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از تسنیم، آمار بهره‌برداری از سدهای مخزنی کشور نشان می‌دهد که از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر 1401) تا امروز در مجموع 3 میلیارد و 800 میلیون مترمکعب آب وارد سدهای کشور شده که در مقایسه با ورود 3 میلیارد و 310 میلیون مترمکعب آب در مدت زمان مشابه سال قبل، شاهد رصد 15 درصدی ورودی آب به سدها هستیم.

همچنین از ابتدای سال آبی جاری تا امروز 4 میلیارد و 880 میلیون مترمکعب آب از سدها خارج شده که در مقایسه با خروجی 5 میلیارد و 140 میلیون مترمکعبی در زمان مشابه سال قبل، خروجی آب از سدها کاهشی 5 درصدی داشته است.

درحال حاضر ذخایر سدهای کشور 18 میلیارد و 50 میلیون مترمکعب است و با این میزان ذخیره آب، درصد پرشدگی مخازن سدها 37 درصد بوده و 63 درصد ظرفیت مخازن سدهای کشور خالی است.

میزان ذخایر سدها در روز 26 آذرماه سال قبل، 17 میلیارد و 480 میلیون مترمکعب بود که مقایسه این رقم با میزان ذخایر فعلی، حاکی از رشد 3 درصدی حجم ذخایر آبی سدهای کشور است.

ارسال نظر