شناسه خبر : 29540

سالانه ۵۳۰ هزار سقط جنین عمدی در کشور اتفاق می‌افتد

سالانه ۵۳۰ هزار سقط جنین عمدی در کشور اتفاق می‌افتد

مشاور عالی وزیر کشور گفت: سالانه ۵۳۰ هزار سقط جنین عمدی در کشور اتفاق می‌افتد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، « محمد اکبری » روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان مرکزی، افزود: عامل ۵۴ درصد سقط جنین در کشور استفاده از قرص سقط جنین است.

وی ادامه داد: امید است کمیته‌ای با حضور مسئولان استان مرکزی در این استان تشکیل و موضوع سقط جنین دنبال شود.

مشاور عالی وزیر کشور خاطر نشان کرد: موضوع اقتصاد جمعیت را با مشکل مواجه نکرده بلکه موضوع فرهنگ این مهم را تحت‌الشعاع قرار داده و دستگاه های متولی باید عملکردهای خود را مبنی بر اینکه چه اقداماتی برای جلوگیری از سقط جنین انجام دادند، مورد بازخوانی قرار دهند.

اکبری افزود: عامل ۵۰ درصد ناباروری در کشور مردان هستند که با معاینه ساده مردان این مشکلات برطرف می شود و تاکنون در این حوزه اقدامی انجام نشده‌ است.

مشاور عالی وزیر کشور گفت: از آینده هولناک پیری جمعیت کشور باید ترسید و اصلاح شرایط باید راهکارهای کارشناسی و منطقی تدوین شود.

اکبری اظهار داشت: جامعه خوب و ایده آل جامعه ای است که ۶ درصد جمعیت آن را سالمندان، ۲۴ درصد جمعیت زیر ۱۵ سال و ۷۰ درصد آن را جمعیت مولد تشکیل دهد.

وی افزود: جمعیت کشور به سه قسمت شامل جمعیت زیر ۱۵ سال، جمعیت مولد ۱۵ تا ۶۰ سال و جمعیت سالمند بالای ۶۵ سال تقسیم می شود.

مشاور عالی وزیر کشور خاطرنشان کرد: جمعیت مولد کشور باید جمعیت باسواد، مولد و پاسخگوی نیازهای جامعه باشد.

اکبری گفت: سالمندی یک اتفاق طبیعی است و اکنون جامعه سالمندی در کشور پیش آمده و جامعه به این سمت در حرکت است.

مشاور عالی وزیر کشور با یادآوری فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص افزایش جمعیت در کشور گفت: ظرفیت وجود ۳۵۰ میلیون نفر جمعیت در کشور وجود دارد که باید با اقدامات درست زمینه تحقق این مهم در کشور فراهم می شود.

اکبری یاد آور شد: با آغاز رویکرد فراماسونری، تقلیل جمعیت از ۷۰ سال گذشته در جهان آغاز شد و با توجه به اینکه امکان کاهش جمعیت از طریق زور امکان‌پذیر نبود کشورها به استدلال علمی روی آوردند.

وی ادامه داد: ۶ مقاله علیه جمهوری اسلامی در خصوص اغتشاشات وجود داشت که اکنون به ۳۶ مقاله افزوده‌ شده و در ۳۱ مقاله علیه نظام، رئیس جمهوری و مقام معظم رهبری آورده شده و در این مقالات به قانون جوانی جمعیت نیز اشاره شده‌ است.

مشاور عالی وزیر کشور گفت: ۹ همایش در آمریکا برای قانون جوانی جمعیت برگزار شده ولی تاکنون حتی یک همایش هم در کشور ما برگزار نشده که دلیل این مهم باید مشخص شود.

اکبری خاطرنشان کرد: رشد جمعیت سن کار در ایران یک چهارم رشد کل جمعیت است و سهم کشور ما از هر یک‌هزار بچه‌ای که در سال ۲۰۲۲ در دنیا متولد شده ۱۰ کودک بوده است.

وی ادامه داد: این مهم نشان دهنده آن است که سهم ایران در این حوزه ناچیز است و کشور در حال خروج از این حوزه است.

مشاور عالی وزیر کشور وظیفه مراکز نابارور را به دنیا آوردن بچه در کشور عنوان کرد و گفت: ۱۹ درصد مراکز ناباروری که در کشور وجود دارد سالانه یک مشتری نیز ندارند.

سالمندی مسئله مهم استان مرکزی است

مدیرکل زنان و خانواده وزارت کشور نیز در این نشست گفت: قانون جوانی جمعیت ۷۳ ماده دارد که بر اساس بند یک این قانون استانداران موظف هستند برای ارتقای نُرم باروری اقداماتی انجام دهد.

« زینب اختری » افزود: کارگروهی در این حوزه در وزارت کشور تشکیل شده و اکنون ۹۰ درصد فرمانداران و شهرستان‌ها در این حوزه فعال شده‌اند.

وی ادامه داد: نگاه به این قانون به عنوان یک اهرم است و اگر مسئولان با عزم جدی پای کار نیاید آسیب‌های جبران ناپذیری به کشور وارد می‌شود.

مدیر کل زنان و خانواده وزارت کشور خاطرنشان کرد: مهمترین مسئله در فرمایشات رهبر معظم انقلاب و تاکید رئیس جمهوری بحث جمعیت است و اگر جمعیت نباشد جمعیتی برای دریافت و ارایه خدمت در کشور وجود ندارد.

اختری افزود: سالمندی مسئله مهم استان مرکزی است که این مهم مسئولیت زیادی را برعهده مسئولان قرار داده‌ است.

جمعیت استان مرکزی یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر است.

ارسال نظر