شناسه خبر : 29463

ممنوعیت استفاده از تیک‌تاک در دستگاه‌های آلاباما و یوتا

ممنوعیت استفاده از تیک‌تاک در دستگاه‌های آلاباما و یوتا

آلاباما و یوتا، به ایالت‌های آمریکایی دیگر پیوستند که استفاده از اپلیکیشن ویدئویی چینی تیک‌تاک در دستگاه‌ها و شبکه‌های رایانه‌ای دولت‌های ایالتی را به دلیل نگرانی پیرامون امنیت ملی، ممنوع کردند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، این ممنوعیت‌ها در پی هشدار ماه گذشته کریس ری، مدیر اف بی آی تصویب شد. وی هشدار داده بود دولت چین ممکن است از این اپلیکیشن متعلق به شرکت بایت دنس، برای کنترل جمع‌آوری اطلاعات میلیون‌ها کاربر آمریکایی یا کنترل الگوریتم پیشنهاد  تیک‌تاک با هدف تاثیرگذاری روی کاربران، استفاده کند.

کی آیوی، فرماندار آلاباما در بیانیه‌ای اعلام کرد موضوع ناراحت کننده این است که تیک‌تاک اطلاعات وسیعی را جمع می‌کند که اکثر آنها ارتباط قانونی با اهداف این اپلیکیشن اشتراک‌گذاری ویدئو ندارند. استفاده از  تیک‌تاک در زیرساخت فناوری اطلاعات ایالتی، آسیب پذیری غیرقابل قبولی در برابر فعالیت‌های نفوذ چین ایجاد می‌کند.

فرماندار آلاباما همچنین به دستگاه‌های اجرایی این ایالت دستور داد همه اقدامات لازم را برای جلوگیری از دسترسی  تیک‌تاک به اطلاعات ایالتی حساس انجام دهند.

سخنگوی  تیک‌تاک در بیانیه‌ای اعلام کرد ما از این که بسیاری از ایالت‌های آمریکا به اجرای سیاست‌هایی مبادرت کرده‌اند که بر اساس اتهامات بی‌اساس و دارای انگیزه سیاسی علیه  تیک‌تاک  است، مایوس شدیم.

برندن کار، کمیسیونر ارتباطات فدرال در توییتی نوشت: دستکم ۹ ایالت علیه  تیک‌تاک  با توجه به تهدیدهای امنیتی جدی این اپلیکیشن، اقدام کرده‌اند. ایالت‌های آمریکایی دیگری که  تیک‌تاک در دستگاه‌های ایالتی را ممنوع کرده‌اند شامل تگزاس، مریلند و داکوتای جنوبی هستند.

ایندیانا هم از  تیک‌تاک  شکایت کرده و مدعی شده که کاربران را درباره دسترسی چین به اطلاعات آنها، فریب می‌دهد و کودکان را در معرض مشاهده محتوای بزرگسال قرار می‌دهد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا در سال ۲۰۲۰ تلاش کرد مانع دانلود وی‌چت و  تیک‌تاک  در آمریکا شده و دسترسی به این اپلیکیشن‌های چینی را مسدود کند اما در مبارزات حقوقی، شکست خورد.

بر اساس گزارش رویترز، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، در ژوئن سال ۲۰۲۱ فرامین اجرایی دونالد ترامپ برای ممنوعیت دانلود این اپلیکیشن‌ها را لغو کرد و به وزارت بازرگانی دستور داد درباره نگرانیهای امنیتی مربوط به این اپلیکیشن‌ها، بررسی لازم را انجام دهد.

 

ارسال نظر