شناسه خبر : 29431

قیمت جهانی طلا کاهش یافت

قیمت جهانی طلا کاهش یافت

در حالی که سرمایه گذاران منتظر آمارهای نرخ تورم در ایالات متحده و تصمیم فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره در این هفته هستند، قیمت طلا تحت تاثیر افزایش دلار کاهش یافت.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایلنا، در حالی که سرمایه گذاران منتظر آمارهای نرخ تورم در ایالات متحده و تصمیم فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره در این هفته هستند، قیمت طلا تحت تاثیر افزایش دلار کاهش یافت.

قیمت لحظه‌ای طلا تا ساعت ۰۰:۰۹ به وقت گرینویچ با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۷۹۳.۴۴ دلار در هر اونس و معاملات آتی طلای آمریکا با ۰.۳ درصد کاهش به ۱۸۰۵.۹۰ دلار رسید.

شاخص دلار ۰.۲ درصد افزایش یافت و طلای دلاری را برای خریداران خارج از کشور گرانتر کرد.

سرمایه گذاران از نزدیک داده‌های CPI ایالات متحده را در فردا و آخرین نشست فدرال رزرو برای سال ۲۰۲۲ که برای ۱۳ تا ۱۴ دسامبر برنامه ریزی شده، مشاهده خواهند کرد.

معامله‌گران انتظار دارند افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو تا ۵۰ واحد پایه وجود داشته باشد. نرخ‌های بهره بالا باعث افزایش هزینه فرصت نگهداری طلا می شود، زیرا هیچ سودی به همراه ندارد.

در مورد سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره در معاملات نقدی با ۰.۷ درصد کاهش به ۲۳.۲۹ دلار، قیمت پلاتین با ۰.۷ درصد کاهش به ۱۰۱۴.۹۵ دلار و قیمت پالادیوم با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۹۴۶.۶۲ دلار رسید.

 

 

ارسال نظر