شناسه خبر : 29186

پیش‌بینی ۸۰ پروژه اضطراری برای مقابله با کم‌آبی

پیش‌بینی ۸۰ پروژه اضطراری برای مقابله با کم‌آبی

معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت آبفای کشور از تدوین سند مدیریت تنش آبی سالانه در کنار اجرای ۸۰ پروژه اضطراری برای مقابله با بحران آب در کشور خبر داد و گفت: هم‌اکنون فرایند آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور به‌صورت سیار انجام می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، «هاشم امینی» با اشاره به کاهش ذخایر منابع آبی کشور، از پیش‌بینی برنامه‌های مقابله با تنش آبی در شهرها و آبرسانی سیار در روستاهای کشور خبر داد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون ۲۵۷ تصفیه‌خانه فاضلاب در دست بهره‌برداری است.

تدوین سند مدیریت تنش آبی سالانه در کنار اجرای طرح‌های اضطراری

معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت آبفای کشور از پیش‌بینی برنامه‌های مختلف برای مقابله با تنش آبی سال جاری و سال آینده خبر داد و گفت: این مهم شامل طرح‌های اضطراری، طرح‌های اولویت‌دار، تدوین سند مدیریت تنش آبی سالانه، تدوین برنامه جامع چهارساله و برگزاری جلسه‌های فنی و کارشناسی با شرکت‌های آبفا و آب منطقه‌ای می‌شود.

امینی در باره برنامه جامع چهارساله افزود: افزایش ظرفیت مخازن آب؛ حفر، تجهیز و بازسازی چاه؛ پروژه‌های ارتقای کیفی و احداث و بازسازی خطوط انتقال، توزیع و ایستگاه پمپاژ از جمله مواردی است که در این حوزه پیگیری و اجرایی می‌شود.

پیش‌بینی ۸۰ پروژه اضطراری برای تأمین آب شرب

معاون شرکت آبفای کشور با اشاره به برنامه‌ریزی برای پیشبرد ۸۰ پروژه اضطراری در تأمین آب شرب، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۲۸۷ شهر در معرض تنش آب شرب هستند که ازاین‌بین ۸۷ شهر در وضعیت اضطراری قرار دارند؛ اعتبار موردنیاز برای اجرای پروژه‌های اضطراری تأمین آب شرب برابر با ۱۰۸ هزار میلیارد ریال است.

اجرای طرح جهاد آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور توسط وزارت نیرو

وی در ادامه به طرح آبرسانی سیار در روستاهای کشور اشاره کرد گفت: باوجود سرمایه‌گذاری‌های صورت‌گرفته در سال‌های اخیر برای ایجاد تأسیسات آبرسانی در روستاها و شهرها و همچنین اجرای طرح جهاد آبرسانی برای تأمین آب ۱۰ هزار روستای کشور توسط وزارت نیرو، همچنان تعداد قابل‌ملاحظه‌ای از روستاهای کشور به دلایل مختلف از جمله خشکسالی و ازبین‌رفتن منابع آبی، کمبود آب در فصول گرم سال، سخت گذر بودن و فاصله زیاد از منابع آبی و یا نبود توجیه اقتصادی؛ توسط تانکرهای سیار، آبرسانی می‌شوند.

معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت آبفای کشور با تأکید بر ضرورت تأمین اعتبار به‌منظور اجرای طرح‌های آبرسانی سیار، خاطرنشان کرد: خریداری ۵۰۰ دستگاه تانکر آبرسانی باتوجه‌به لزوم تجهیز ناوگان آبرسانی تانکری در سطح کشور به‌منظور پاسخگویی به شرایط اضطراری، در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، ضروری است.

ارسال نظر