شناسه خبر : 28990

جابه جایی بیش از ۲۰ میلیون مسافر در ۷ ماهه امسال

جابه جایی بیش از ۲۰ میلیون مسافر در ۷ ماهه امسال

سیدی گفت: در هفت ماهه امسال بیش از ۲۰ میلیون مسافر از فرودگاه های تحت مالکیت این شرکت اعزام و پذیرش شدند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا سیدی گفت: از ابتدای سال تا پایان مهر ۱۷۷ هزار و ۹۶۹ نشست و برخاست در فرودگاه‌های کشور انجام شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته پنج درصد کاهش داشته است.

به گفته مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی، در مهر ماه امسال بیش از دو میلیون و ۸۲۲ هزار مسافر اعزام و پذیرش و بیش از ۲۴ هزار پرواز در فرودگاه‌های کشور نشست و برخاست داشته است که به ترتیب شاهد افزایش هشت درصدی و کاهش ۱۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل در این دو بخش بودیم.

او گفت: آمار‌ها حاکی از کاهش یک درصدی پرواز و پنج درصدی اعزام و پذیرش مسافر نسبت به شهریور  است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مهرآباد با ۳۱.۷۳ درصد، مشهد با ۱۸.۰۹ درصد، شیراز با ۷.۵۱ درصد، اهواز با ۴.۳۷ درصد و اصفهان با ۳.۹۷ درصد سهم بیشتری در نشست و برخاست پرواز‌ها در مهر ماه را داشته اند.

او گفت: در مهر ماه امسال  ۹۲.۸۷ درصد پروازها، داخلی و ۵.۱۳ درصد خارجی و دو درصد عتبات عالیات بوده است. همچنین در این مدت، ۹۲.۸۷ درصد اعزام و پذیرش مسافران، داخلی و ۵.۷۶ درصد خارجی و ۲.۳۷ درصد هم عتبات و عالیات بوده است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: بیشترین تردد پرواز‌های مسافری (داخلی) مسیر‌های مشهد- مهرآباد و بالعکس، کیش- مهرآباد و بالعکس، مهرآباد- شیراز و بالعکس و در بخش خارجی نیز، نجف- مشهد و بالعکس، استانبول- تبریز و بالعکس، دبی- شیراز و بالعکس بوده است.

به گفته سیدی، در مهر ماه امسال، ساعت شش صبح، بیشترین پرواز و به تعداد ۷۳۷ نشست و برخاست، و روز‌های چهارشنبه  شلوغ‌ترین روز‌های هفته برای انجام مسافرت هوایی بوده است.

 

ارسال نظر