شناسه خبر : 28289

عرضه مدل جدید خودروهای برقی هوندا در چین

عرضه مدل جدید خودروهای برقی هوندا در چین

شرکت هوندا موتور ژاپن دومین مدل از خط خودروهای برقی جدید خود را که فقط در چین تولید می‌شود رونمایی کرد که بخش خودروهای الکتریکی در حال رشد سریع بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان را هدف قرار می‌دهد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، این خودروساز ژاپنی سال گذشته اعلام کرد که قصد دارد مدل‌های برقی را با نام تجاری جدید به نام سری e:N طی پنج سال آینده با شرکت خودروسازی چینی گاک و دانگ‌فِنگ موتور کورپوریشن عرضه کند. در ماه آوریل فروش اولین مدل را در چین آغاز کرد.

توشیهیرو میبه، مدیرعامل هوندا در بیانیه‌ای گفت: هوندا در حال تبدیل‌شدن به یک برند الکتریکی در چین با مجموعه‌ای از محصولات منحصر به فرد و متنوع الکتریکی است که فقط هوندا می‌تواند ارائه دهد.

چالش کلیدی پیش روی هوندا و همتایان اصلی ژاپنی‌اش، تویوتا موتور و نیسان موتور، رسیدن به رقبایی مانند تسلاست که در بخش خودروهای برقی پیشروی کرده‌اند.

هوندا هدف خود را برای عرضه ۳۰ مدل خودروی الکتریکی در سراسر جهان و تولید حدود دو میلیون خودروی برقی سالانه تا سال ۲۰۳۰ در اوایل سال جاری تعیین کرد. سال گذشته، این شرکت اعلام کرد که پس از سال ۲۰۳۰ فقط مدل های خودروهای برقی را در چین معرفی خواهد کرد.

 دو سرمایه‌گذاری آن قصد دارند کارخانه‌های مونتاژ جدید فقط برای خودروهای برقی بسازند که انتظار می‌رود تولید آن در سال ۲۰۲۴ آغاز شود.

 

ارسال نظر