شناسه خبر : 27734

ورود آی‌پد تاشو به بازار تا دو سال آینده

ورود آی‌پد تاشو به بازار تا دو سال آینده

تحلیلگران پیش‌بینی کردند اپل احتمالا در سال ۲۰۲۴، آی‌پد با صفحه نمایش تاشو عرضه خواهد کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، تحلیلگران شرکت سی‌سی‌اس اینسایت با این پیش بینی، اعلام کردند اپل به زودی آزمایش فناوری تاشو را آغاز خواهد کرد.

در جدیدترین گزارش پیش بینی‌های سالانه سی‌سی‌اس اینسایت، تحلیلگران این شرکت پیش بینی کردند اپل به جای این که با آیفون تاشو شروع کند، تا دو سال دیگر آی‌پد تاشو را عرضه خواهد کرد. این اقدام برخلاف شیوه سایر سازندگان تلفن هوشمند مانند سامسونگ خواهد بود که تلفن‌های هوشمند تاشو را زودتر از تبلت‌های تاشو عرضه کردند.

بن وود، رئیس تحقیقات شرکت سی‌سی‌اس اینسایت در مصاحبه با شبکه سی ان بی سی گفت: در حال حاضر، برای اپل ساخت آیفون تاشو منطقی نیست. تصور ما این است که اپل، این روند را نادیده خواهد گرفت و ابتدا یک آی‌پد تاشو عرضه خواهد کرد. یک آیفون تاشو برای اپل، ریسک بسیار بزرگی است. نخست این که باید فوق‌العاده گران باشد تا بازار مدل‌های فعلی آیفون را خراب نکند.

تحلیلگران این شرکت گفتند: آیفون تاشو احتمالا حدود ۲۵۰۰ دلار خواهد بود. آیفون ۱۴ پرو مکس با بزرگترین ظرفیت ذخیره سازی که در حال حاضر گرانترین مدل این گوشی است، حدود ۱۵۹۹ دلار قیمت دارد.

وود گفت: اگر اپل با مشکل فنی درباره گوشی تاشو روبرو شود، خوراک منتقدانی که برای این مشکلات به اپل حمله می کنند را فراهم می کند. با این حال، اپل چاره ای بجز واکنش ندارد زیرا ترند تاشو، قدرت بیشتری گرفته است و بنابراین، این شرکت با آی‌پد تاشو شروع می کند. این اقدام، به اپل فرصت می‌دهد چگونگی بکارگیری فناوری صفحه نمایش تاشو را تجربه کند و همچنین جان تازه‌ای به محصول آی‌پد خواهد داد.

شایعاتی درباره نیت اپل درباره محصولات دارای صفحه نمایشی تاشو وجود داشته است. شرکت تحقیقات بازار دیسپلی ساپلای اعلام کرد اپل بعید است تا سال ۲۰۲۵ وارد بازار تلفن هوشمند تاشو شود. با این حال، این شرکت اعلام کرد اپل در حال بررسی فناوری تاشو برای نمایشگرهای حدود ۲۰ اینچی است. این امر می تواند علامت تمرکز اپل به محصول نوت بوک تاشوی جدیدی باشد.

مینگ چی کو، تحلیلگر معروف اپل هم سال گذشته پیش بینی کرد این شرکت ممکن است آیفون با صفحه نمایش تاشو را در سال ۲۰۲۴ عرضه کند.

 شرکت سی‌سی‌اس اینسایت همچنین پیش بینی کرد اپل به سرمایه گذاری در طراحی تراشه اختصاصی خود ادامه خواهد داد. این غول فناوری در حال حاضر تراشه‌های سفارشی خود برای آیفون و آی‌پد را طراحی می کند و به تراشه ساز آمریکایی کوالکام متکی است.

 

ارسال نظر