شناسه خبر : 27607

۲٠ هزاردانشجو نیازمند خوابگاه مجردی و استیجاری هستند

۲٠ هزاردانشجو نیازمند خوابگاه مجردی و استیجاری  هستند

مدیر کل امور دانشجویان وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر نزدیک به ۲٠ هزار دانشجو نیازمند خوابگاه مجردی، استیجاری و خودگردان در سراسر کشور هستند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا اشراقی گفت: در حال حاضر بودجه ای حدود ۶۰۰ میلیارد تومان برای تغذیه دانشجویان دانشگاه های علوم پزسکی سراسر کشور نیازمندیم که امیدواریم تا سازمان برنامه و بودجه مساعدت کافی در این خصوص با وزارت بهداشت داشته باشد.
 
او گفت: مطالبات پیمانکاران تغذیه با دانشگاه های علوم پزشکی تا شهریور حدود ۳۰۰ میلیارد تومان است که باید طلب آن ها پرداخت شود.
 
به گفته وی وزارت بهداشت برای بهسازی، تعمیر و اجاره خوابگاه های دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور بودجه ای حدود ۵۲۰ میلیارد تومان نیازمند است که ضرورت وجود خوابگاه های استیجاری با توجه به افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پذیرش دانشجو بیشتر از قبل است که امیدواریم سازمان برنامه و بودجه کمک و حمایت بیشتری در این خصوص داشته باشد.
 
او افزود: در حال حاضر ۸۰۹ سوئیت خوابگاه متاهلی در دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور داریم که به شرط تامین منابع و اعتبارات لازم در آینده ای نزدیک ۱۲۰۰ واحد خوابگاه متاهلی آماده بهره برداری خواهند شد. الان پروژه ساخت خوابگاه متاهلی از پیشرفت ۷۰ درصدی برخوردار است.
 
او گفت: در حال حاضر نزدیک به ۲٠ هزار دانشجو نیازمند خوابگاه مجردی، استیجاری و خودگردان در سراسر کشور هستند که با توجه به محدودیت های مالی دانشگاه ها از سازمان برنامه و بودجه درخواست مساعدت بیشتری در این خصوص داریم.
ارسال نظر