شناسه خبر : 27345

فولگوره؛ اولین خودروی تمام الکتریکی مازراتی

فولگوره؛ اولین خودروی تمام الکتریکی مازراتی

این خودرو فولگوره نام دارد. مازراتی در توسعه این خودروی زیبا از ظرفیت های محصولات قبلی مانند ابرخودروی ام سی۲۰ و همچنین نسل قبل خانواده گرن توریزمو استفاده کرده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از عصر ایران، از محصول جدید خانواده گرن توریزمو رونمایی کرد و این یک رویداد بسیار مهم برای کمپانی مذکور محسوب می شود زیرا مدل معرفی شده، اولین الکتریکی مازراتی خواهد بود.

این خودرو فولگوره نام دارد. مازراتی در توسعه این خودروی زیبا از ظرفیت های محصولات قبلی مانند ابرخودروی ام سی20 و همچنین نسل قبل خانواده گرن توریزمو استفاده کرده است.

در بخش پیشرانه فولگوره از 3 موتور الکتریکی 300 کیلوواتی استفاده کرده که یکی با محور جلو و دو موتور دیگر با چرخ های عقب در ارتباط هستند. این خودرو از معماری 800-ولت پشتیبانی می کند و مجموعا 750 اسب بخار خروجی و 1350 نیوتن متر گشتاور دارد.

این خودرو را باید به نوعی گریکاله تمام الکتریکی نام بگذاریم.

انرژی مورد نیاز پیشرانه الکتریکی از بسته باتری 92.5 کیلووات ساعت که در مرکز شاسی جانمایی شده، تامین می شود.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط مازراتی، فولگوره طی 2.7 ثانیه از حالت توقف به سرعت 100 کیلومتر برساعت می رسد. بیشینه سرعت نیز برابر با 320 کیلومتر برساعت است.

رینگ های محور جلو 20 اینچی و عقب 21 اینچی هستند. نکته قابل ذکر به طراحی اختصاصی این رینگ ها مربوط می شود و همانطور که در مطالب قبلی نیز اشاره کردیم، مازراتی یکی از برترین های جهان در زمینه ارائه رینگ های خاص و حرفه ای بوده است.

در تصاویر نیز کاملا می توان شرایط آئروداینامیک طراحی فولگوره را درک کرد. البته هنوز تصاویر غیر استودیویی این خودرو منتشر نشده اما با همین نمونه ها نیز رویکرد موفق تولیدکننده در این زمینه را می توان احساس کرد.

بالغ بر 65 درصد این خودرو از آلومینیوم تولید شده است.

1

2
3
 
4
 
5
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ارسال نظر