شناسه خبر : 25540

تعداد سایت‌های تلفن همراه ایران به ۱۲۰ هزار رسید

تعداد سایت‌های تلفن همراه ایران به ۱۲۰ هزار رسید

مروری بر آمارهای رسمی گویای آن است که تا پایان خردادماه سال ۱۴۰۱، اپراتورهای تلفن همراه بیش از ۱۲۰ هزار BTS سایت فعال شبکه تلفن همراه راه‌اندازی کرده‌اند که از این میان، ۳۵ هزار سایت ۴G‌ است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گزارشی منتشر کرده که طبق آن، تا پایان خردادماه سال ۱۴۰۱، مجموعا ۱۲۰ هزار و ۵۸ سایت 2G و 3G و 4G توسط اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل راه‌اندازی شده است.

در اپراتور همراه اول، ۹۶.۵ درصد تحت پوشش 2G و ۸۵ درصد تحت پوشش 3G و ۸۱ درصد تحت پوشش 4G قرار دارند. همچنین تعداد شهرهای تحت پوشش تا پایان سه ماهه اول به ۱۳۹۵ و تعداد روستاهای تحت پوشش به ۴۴ هزار و ۹۱۸ رسیده است. میزان پوشش جاده‌های اصلی، فرعی و ریلی نیز به ۸۲ هزار و ۱۴۶ کیلومتر رسیده است.

همچنین در اپراتور ایرانسل، ۸۷.۲۱ درصد تحت پوشش 2G و ۸۳.۶ درصد تحت پوشش 3G و ۶۱ درصد تحت پوشش 4G قرار دارند. میزان پوشش جاده‌های اصلی، فرعی و ریلی نیز به ۶۴ هزار و ۶۶ کیلومتر رسیده است. در اپراتور رایتل  نیز ۵۶.۵ درصد تحت پوشش 3G و ۲۹.۴ درصد تحت پوشش 4G قرار دارند. میزان پوشش جاده‌های اصلی، فرعی و ریلی نیز به ۲۷ هزار و ۵۶۳ کیلومتر رسیده است.

62333971

همچنین طبق این آمار، تا پایان سه ماهه اول ۱۴۰۱، در مجموع ۴۴ هزار و ۵۹۵ سایت 2G توسط اپراتورهای همراه اول و ایرانسل، ۳۹ هزار و ۶۱۰ سایت 3G توسط اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل و ۳۵ هزار و ۸۵۳ سایت 4G توسط اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل راه‌اندازی شده است. تعداد سایت‌های فعال شبکه تلفن همراه به تفکیک اپراتور و فناوری در جدول زیر آمده است.

62333938

با وجود این، یکی از مشکلات کیفیت اینترنت، کمبود این سایت‌های BTS است، زیرا در حالی که بخش زیادی از تجهیزات اپراتورها در شهرهای مختلف کشور مشکل دارد، شهرداری‌ها به آن‌ها امکان اجازه نصب BTS را نمی‌دهند. درواقع ممانعت‌های مردمی و شرایط تعامل با شهرداری‌ها برای نصب دکل‌های جدید BTS یا جمع‌آوری دکل‌های موجود یکی از دلایل کاهش کیفیت پوشش و اینترنت است، به همین دلیل مسوولان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور در تلاش برای حل این مشکلات هستند.

 

 

ارسال نظر