شناسه خبر : 25485

چگونه سلامت ریه کودکان را تضمین کنیم؟

چگونه سلامت ریه کودکان را تضمین کنیم؟

نتایج بسیاری از مطالعات نشان داده‌ قرار گرفتن در معرض مناطقی با پوشش گیاهی و فضاهای سبز می‌تواند برای سلامت جسمی و روانی انسان‌ها مفید باشد. نتایج تحقیقات اخیر منتشر شده توسط بنیاد ریه اروپا نشان می‌دهد کودکانی که پوشش گیاهی نزدیک به محل زندگی آنان در ۱۰ سال اول زندگی افزایش یابد، سلامت ریه بهتری خواهند داشت.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، این یافته‌ها از این ایده حمایت می‌کند که خانواده‌ها با رفتن به مناطق سبزتر فواید بیشتری می‌برند. همچنین این موضوع نیاز به ایجاد فضای سبز بیشتر در مناطق شهری را برجسته می‌کند.

این مطالعه را محققان دانشگاه پورتو در پرتغال رهبری کردند که روی داده‌های پروژه تحقیقاتی موسوم به Geração ۲۱ متمرکز بودند. در این طرح بیش از ۸۰۰۰ مادر و کودک تازه متولد شده در سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ شرکت کردند.

همه کودکان در سنین چهار، هفت و ۱۰ سالگی برای ارزیابی مجدد در این تحقیق دعوت شدند. با این حال از آنجایی که همه شرکت‌کنندگان مجموعه‌های کاملی از داده‌ها ارائه نکردند، مطالعه فعلی در مورد سلامت ریه در نهایت شامل داده‌های ۳۲۷۸ کودک بود.

عملکرد ریه در سنین چهار، هفت و ۱۰ با استفاده از ظرفیت حیاتی اجباری هر کودک(FVC) اندازه‌گیری شد. این حداکثر مقدار هوایی است که یک فرد می‌تواند پس از عمیق‌ترین نفس بیرون بزند و شامل اندازه و حجم ریه است. FVC می‌تواند نشان دهد ریه‌ها چقدر خوب کار می‌کنند و همچنین به تشخیص بیماری‌های ریوی مانند آسم کمک می‌کند.

این گروه از داده‌ها و نقشه‌های ماهواره ای برای ارزیابی میزان پوشش گیاهی در ۱۰۰، ۲۵۰ و ۵۰۰ متری محل سکونت هر کودک در زمان تولد همچنین در سنین چهار، هفت و ۱۰ سالگی استفاده کرد.

تجزیه و تحلیل داده‌ها نشان داد کودکانی که محیط خانه‌شان به دلیل نقل مکان به خانه یا تغییرات محیطی بین زمان تولد تا ۱۰ سالگی سبزتر شده است، عملکرد ریه‌های بهتری دارند. نتایج تحقیقات نشان می‌دهد هر چه مکان زندگی سبزتر باشد، بهتر است.

زندگی در محله‌های سرسبزتر در زمان رشد برای تنفس کودکان مهم‌تر از زندگی در یک منطقه سرسبز هنگام تولد است. این ممکن است به این دلیل باشد که نوزادان نسبت به کودکان زمان بسیار کمتری را در فضای باز می‌گذرانند.

در این مطالعه محققان این موضوع را نیز بررسی کردند که آیا ارتباطی بین سلامت ریه کودکان و نزدیکی خانه‌های‌شان به رودخانه‌ها و دریا و به اصطلاح «فضای آبی» وجود دارد یا خیر اما از این نظر هیچ ارتباطی با سلامت ریه کودکان پیدا نکردند.

ما باید شهرهای‌مان را برای کاهش نابرابری‌های بهداشتی سبزتر کنیم؛ به‌ ویژه در مناطقی که فضای سبز اندک است یا اصلا وجود ندارد.

براساس دیدگاه محققان دوران کودکی زمان بسیار مهمی برای رشد و تکامل ریه‌هاست و محیط کودک و هوایی که تنفس می‌کند، می‌تواند بر سلامت ریه‌های او تا آخر عمر تاثیر بگذارد.

این مطالعه نشان می‌دهد اطمینان از بزرگ شدن کودکان در نزدیکی پارک‌ها، باغ‌ها و فضاهای سبز می‌تواند به بهبود سلامت ریه آنان کمک کند.

این یافته به تعداد فزاینده‌ای از مطالعات کمک می‌کند که مزایای سلامتی را از سبزتر و سالم‌تر کردن محله‌ها نشان می‌دهد.

 

 

ارسال نظر