شناسه خبر : 25470

ادامه بارش‌های موسمی در بیشتر استان های کشور

ادامه بارش‌های موسمی در بیشتر استان های کشور

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بارش های موسمی تا روزهای شنبه و یکشنبه در بیشتر مناطق کشور ادامه خواهد داشت.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، «امین حسین نقشینه» در خصوص آخرین وضعیت جوی کشور با بیان اینکه امروز پنج شنبه بارش های موسمی ادامه  پیدا می کند، اظهار داشت: برای بخش هایی از سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس، بوشهر، یزد، اصفهان، جنوب سمنان و برخی از مناطق چهارمحال بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، شرق خوزستان، شرق لرستان، غرب خراسان جنوبی، قم، مرکزی، البرز، تهران، قزوین، زنجان، گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل و آذربایجان شرقی رگبار ، رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی شده است و این مناطق مستعد خیزش گرد و خاک نیز هستند.

وی افزود: شدت بارش ها امروز برای استان های فارس، نیمه غربی کرمان، غرب یزد، شرق خلیج فارس و مرکز و غرب اصفهان خواهد بود.

نقشینه تصریح کرد: فردا در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، فارس، بوشهر، کهکیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری، یزد، شرق خوزستان، اصفهان، شمال سمنان و شرق لرستان و مناطقی از مرکزی، قم، تهران، البرز، قزوین، زنجان، همدان، خراسان شمالی، گیلان، مازندران، گلستان و شرق کردستان بارش باران خواهیم داشت.

این کارشناس هواشناسی خاطرنشان کرد: شدت بارش فردا در غرب استان کرمان، فارس، چهارمحال بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، جنوب و غرب اصفهان، شرق لرستان، نوار شرقی خوزستان و غرب یزد خواهد بود.

وی با بیان اینکه شنبه تداوم بارش ها با شدت کمتری در این استان ها رخ خواهد داد، گفت: در دامنه و ارتفاعات البرز مرکزی و در استان های تهران، سمنان، البرز و قزوین بارش ادامه خواهد داشت و برای یکشنبه و دوشنبه در بخش هایی از جنوب و شمال غرب استان های ساحلی دریای خزر دامنه و ارتفاعات البرز مرکزی و غربی و زاگرس مرکزی و جنوبی رگبار پراکنده پیش بینی شده است.

نقشینه اظهار داشت: در پنج روز آینده نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل باد شدید خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا را ایجاد می کند و از فردا سرعت وزش باد در این مناطق افزایش خواهد داشت .

وی افزود: طی امروز در برخی از مناطق از استان های سمنان، تهران، مرکزی، قم، شمال اصفهان، البرز، قزوین شدت باد افزایش پیدا می کند که خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود.

این کارشناس هواشناسی تصریح کرد: امروز و فردا دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود و از امروز تا شنبه دریای عمان، خلیج فارس و تنگه هرمز نیز مواج پیش بینی می شود.

وی خاطرنشان کرد: برای تهران امروز بعد از ظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد شدید پیش بینی شده است که موجب گرد و خاک خواهد شد و احتمال رگبار باران نیز وجود دارد.

به گفته نقشینه، امشب تهران گاهی رگبار باران همراه با رعد و برق را خواهد داشت و بیشینه دمای آن امروز به 39 درجه سانتیگراد خواهد رسید که فردا و پس فردا 35 درجه سانتیگراد برای پایتخت پیش بینی می شود و کمینه هم به 28 درجه سانتیگراد خواهد رسید.

 

ارسال نظر