شناسه خبر : 25141

تعریف مشاغل جدید برای فارغ التحصیلان

تعریف مشاغل جدید برای فارغ التحصیلان

یک کارشناس بازار کار تعریف مشاغل جدید در حوزه آی تی، ‌فضای مجازی و اینترنت را یکی از بهترین بسترها برای اشتغال فارغ التحصیلان آماده به کار دانست.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، حمید حاج اسماعیلی، با اشاره به شکل‌گیری مشاغل نوظهور در آینده در خصوص تعریف مشاغل جدید در کشور و تاثیر آن بر جذب فارغ التحصیلان اظهار کرد: بر اساس سیاست‌های کلی اصل ۴۴ باید اقتصاد را به مردم و بخش‌های خصوصی و تعاونی واگذار کنیم تا ظرفیت‌های لازم برای فارغ التحصیلان در کشور فراهم شود. در این راستا نکته مهم این است که در کشور مشاغل جدید را ردیابی، رصد و طراحی کنیم و یکی از بهترین بسترها و فضاهایی که می‌تواند مشاغل جدید در آنها تعریف شود، مشاغل حوزه آی تی، فضای مجازی و اینترنتی است.

وی تصریح کرد: متاسفانه در این بخش‌ها کوتاهی کرده‌ایم در حالی که خیلی از نیازها را به جهت آنکه هم سرعت انجام کارها بالا برود، هم هزینه‌ها کاهش یابد و هم مشاغل جدید تعریف شود تا افراد بتوانند در آن بخشها مشغول به کار شوند، می‌توان در پلتفرم‌های اینترنتی، فضای مجازی و نظام آی تی پاسخ گفت.

به اعتقاد این کارشناس بازار کار تا زمانی که مشاغل جدید در کشور تعریف نشوند، سازمان‌های حاکمیتی مثل بیمه، مالیات و نهادهایی که مجوز برای این مشاغل صادر می‌کنند، نمی‌توانند کار چندانی انجام بدهند مگر آنکه مشاغل در این حوزه‌ها تعریف شود تا متناسب با آن پوشش بیمه‌ای، مالیاتی و صدور مجوزها برای رونق کسب و کار و ایجاد اشتغال در کشور شکل بگیرد.

وی بر ضرورت هم افزایی برای طراحی مشاغل جدید در کشور از طریق وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها تاکید کرد و گفت: استفاده از فضاهای مجازی و پلتفرم‌های اینترنتی مختص کسانی است که تحصیلات عالیه دارند و فارغ التحصیل دانشگاه هستند؛ بنابر این لازم است از ظرفیت مشاغل جدید در حوزه فناوری اطلاعات و اینترنت بیش از پیش استفاده کنیم تا از این طریق هم نرخ بیکاری در کشور کاهش پیدا کند و هم فارغ التحصیلان آماده به کار مشغول به کار شوند.

حاج اسماعیلی ابراز امیدواری کرد: استفاده از امکانات و تکنولوژی‌های جدید در تعریف مشاغل و رفع نیازها متناسب با شرایط کشور و کسانی که در دانشگاه‌ها تربیت شدند، بازار کار کشور و کسب و کارها را رونق بدهد.

ارسال نظر