شناسه خبر : 24828

۲۰ درصد دانش‌آموزان در طرح «جبران افت تحصیلی» حاضر هستند

۲۰ درصد دانش‌آموزان در طرح «جبران افت تحصیلی» حاضر هستند

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: ۲۰ درصد دانش‌آموزان استان اردبیل در طرح «تعمیق و تثبیت یادگیری و جبران افت تحصیلی» در پایه‌های تحصیلی مختلف حاضر هستند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، محمود مشکی ۱۵ تیر در جلسه بررسی آخرین وضعیت اجرای طرح «جبران افت تحصیلی» دانش‌آموزان در اردبیل اظهار کرد: در مقطع ابتدایی برای دانش‌آموزانی که با افت تحصیلی در دروس مختلف به دلیل شرایط کرونایی روبه‌رو شدند، اجرای این طرح از هفته جاری آغاز شده و برای دانش‌آموزان دوره اول و دوم متوسطه نیز از ۱۸ تیرماه طرح‌ آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: دانش‌آموزانی که نمره زیر ۱۰ در خردادماه کسب کردند، باید در این کلاس‌ها حاضر شده تا در ارزشیابی شهریورماه نمره مناسب را دریافت کنند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل از والدین خواست تا از فرزندانشان را برای حضور در این کلاس‌ها همراهی کرده و شرایط مناسب و مطلوبی را در پایه‌های تحصیلی مختلف برای اجرای طرح تعمیق و تثبیت یادگیری و جبران افت تحصیلی شاهد باشیم.

مشکی افزود: با برپایی مدارس تابستانی در کنار آموزش دروس مختلف،‌ دانش‌آموزان اوقات فراغت خود را با برنامه‌های تربیتی، ورزشی و تفریحات سالم سپری می‌کنند تا در کنار جبران افت یادگیری خود، بهترین شرایط را برای سال تحصیلی آینده مهیا کنند.

وی برگزاری این کلاس‌ها را به صورت متمرکز در روستاها با تأمین هزینه از طریق ستاد کرونا یادآور شد و گفت: ایاب و ذهاب رایگان برای دانش‌آموزان روستایی در نظر گرفته شده تا با تمرکز در یک روستا این کلاس‌های آموزشی به میزان ۳۸ ساعت آموزشی برای هر واحد درسی در نظر گرفته شود.

مشکی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ۲۰ درصد دانش‌آموزان مقاطع مختلف بعد از ارزیابی خردادماه موظف به حضور در این کلاس‌ها هستند و اولویت ما با مدارس عادی دولتی است اما دانش‌آموزان مدارس هیئت امنایی،‌ نمونه دولتی و غیردولتی نیز با همراهی مدیران مدارس و مشارکت آنها در تأمین اعتبار این طرح می‌توانند در این کلاس‌ها حضور پیدا کنند.

وی متوسط حضور دانش‌آموزان را در هر کلاس ۲۰ نفر در شهرها و ۱۰ نفر در روستاها اعلام کرد و ادامه داد: در طول هفته برگزاری کلاس‌ها امکان‌پذیر خواهد بود ولی مدیران به تناسب شرایط دانش‌آموزان به طور یک در میان و یا سه روز اول هفته می‌توانند این کلاس‌ها را برنامه‌ریزی کرده و نسبت به دایر شدن آن اقدام کنند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل اضافه کرد: تا آخر شهریورماه کلاس‌ها دایر بوده و آزمون شهریور به انجام خواهد رسید تا دانش‌آموزان حاضر در این کلاس‌های جبران افت تحصیلی نمره مورد نظر را کسب کرده و به مقاطع بالاتر راه پیدا کنند.

 

ارسال نظر