شناسه خبر : 24753

کیا سول ۲۰۲۳ با افزایش قیمت معرفی شد

کیا سول ۲۰۲۳ با افزایش قیمت معرفی شد

سول در نسل ۲۰۲۳، با قیمت پایه ۲۱ هزار و ۸۵ دلار عرضه می‌شود و نسبت به مدل قبلی، تا ۶۰۰ دلار اختلاف قیمت دارد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کیا خط تولید سول را برای مدل سال ۲۰۲۳ در ماه می‌به روز کرد. در گذشته قیمت این خودرو مشخص نشده بود، اما اکنون کیا اعلام کرده که افزایش خواهد داشت.

سول ۲۰۲۳ در یکی از چهار تریم LX، S، GT-Line و EX وارد بازار خواهد شد؛ این خودرو در تریم سطح پایه LX با قیمت ۲۱ هزار و ۸۵ دلار و در تریم S که یک پله بالاتر از LX است، با قیمت ۲۳ هزار و ۵۸۵ دلار عرضه و همچنین قیمت آن در تریم GT-Line از ۲۵ هزار و ۶۸۵ دلار و تریم EX از ۲۵ هزار و ۳۸۵ دلار، شروع می‌شود.

افزایش قیمت سول مدل ۲۰۲۳ نسبت به مدل ۲۰۲۲، تا ۶۰۰ دلار است؛ در سال ۲۰۲۱، سول در سطح پایه، با قیمت ۱۷ هزار و ۴۹۰ دلار عرضه می‌شد و اکنون، افزایش قیمت کیا با حذف آپشن‌ها و ویژگی‌های این خودروساز همزمان شده است.

thm_385_16283555_395

در سال ۲۰۲۱، سول برخی از انتخاب‌های رنگ را از دست داد، اما کیا تغییراتی در محتوای هر تریم ایجاد کرد. در مدل بعدی، کیا گیربکس دستی را از خط تولید حذف کرد و قیمت پایه را افزایش داد.
 
اکنون کیا سول در سومین نسل خود قرار دارد و مدل فعلی، اولین باری است که به فروش می‌رسد. فروش سول از سال ۲۰۱۵ کاهش یافته بود، اما در سال ۲۰۲۱ کمی افزایش یافت که این افزایش، در سال ۲۰۲۲ ادامه نمی‌یابد. کیا در سال ۲۰۲۱، ۷۵ هزار دستگاه و در سال ۲۰۲۲ بیش از ۲۲ هزار و ۵۰۰ سول فروخت.

photo_2022-07-04_15-22-27

 
مجموعه بروز شده سول ۲۰۲۳  تا اواخر تابستان به فروش می‌رسد، اما کیا تاریخ دقیقی را برای ورود به نمایندگی‌ها اعلام نمی‌کند. سول ۲۰۲۳ با موتور ۲.۰ لیتری چهار سیلندر و با قدرت ۱۴۷ اسب بخار و ۱۷۸ نیوتن متر گشتاور وارد بازار خواهد شد.
ارسال نظر