شناسه خبر : 24726

شهریه ثابت مدارس غیردولتی اعلام شد

شهریه ثابت مدارس غیردولتی اعلام شد

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: حداقل شهریه ثابت مدارس غیردولتی ۴ میلیون و حداکثر شهریه ۳۵ میلیون و ۶۰۰ تومان مشخص شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، احمد محمودزاده، درباره میزان شهریه مدارس اظهارداشت: شهریه ثابت و فوق برنامه هر مدرسه به طور جداگانه در سامانه www.mosharekatha.ir اعلام شده است.

وی افزود: هر مدرسه باید تابلو میزان شهریه را از آموزش و پرورش منطقه دریافت و در مدرسه نصب کند و به این صورت دیگر نیازی به مراجعه خانواده در سامانه نیست، والدین می توانند با مراجعه به مدرسه ثبت نام دانش آموزان را کامل کنند.

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: همچنین خانواده ها می توانند برای پرداخت شهریه با مدارس به توافق برسند که بخشی را درهنگام ثبت نام و مابقی را در فرآیند سال تحصیلی انجام دهند.

محمودزاده ادامه داد: شهریه هر مدرسه با مدرسه دیگر و هر استان با استان دیگر متفاوت است، به همین دلیل هم افزایش شهریه به صورت درصدی اعمال نشده و متناسب با عملکرد مدارس به دنبال افزایش شهریه هستیم.  

وی یادآورشد: امسال درنظر داشتیم که شهریه مدارس با رقم های بالا افزایش چندانی پیدا نکند و مدارس با میزان شهریه پایین فعالیت های آموزشی و پرورشی بهتری داشته باشند.

هزینه های کلاس فوق برنامه اختیاری است
معاون وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: در سامانه شهریه فوق برنامه دانش آموزان هم مشخص شده است، البته شهریه کلاس های فوق برنامه و هرگونه خدمات دیگر مانند هزینه های مربوط به ایاب و ذهاب، لباس فرم و تغذیه اختیاری و متفاوت با شهریه ثابت است.

محمودزاده با بیان اینکه شهریه ثابت برای همه مدارس لازم الاجراست، افزود: سایر هزینه ها در مدارس اختیاری است و خانواده ها می توانند پرداخت نکنند همچنین اینکه مدارس نمی توانند هزینه ای با عنوان کمک های مردمی از اولیا دریافت کنند.


وی همچنین درباره تفاوت الگوی شهریه امسال به سال های گذشته اظهارکرد: امسال ۳۵ امتیاز از صد امتیاز به فرآیندها و فعالیت های آموزشی و پرورشی مدارس تعلق گرفت که البته برای سال تحصیلی آینده این فرآیند و الگو تغییراتی خواهد داشت.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: برای سال تحصیلی آینده، اجرایی سازی سند تحول بنیادین با توجه به شاخص های بررسی شده در قرارگاه و هم امتیاز رویکردهای پرورشی، تربیتی و آموزشی افزایش می یابد.

محمودزاده تاکید کرد: سال تحصیلی آینده کارنامه موفقیت آمیز مدرسه بررسی می شود و در نهایت این عملکرد را به میزان شهریه گره می زنیم.

تاخیر در ورود به سامانه به حجم بالای کاربران مربوط می‌شود
وی درباره تاخیر در ورود کاربران به سامانه اعلام شهریه مدارس توضیح داد: سامانه www.mosharekatha.ir در خدمت همه موسسان، مدیران و اولیا دانش آموزان برای مشاهده میزان شهریه هر مدرسه قرار دارد، احتمال دارد با توجه به اینکه حجم ورود به این سامانه زیاد است، وارد شدن با کندی همراه شود اما مشکلی از نظر مسائل فنی وجود ندارد.
سایت مشارکت ها مدارس غیردولتی، سایتی برای ارائه خدمات الکترونیکی به مدارس غیر دولتی با هدف ساماندهی به مشارکت های مردمی به روی کار آمده است.  
در این سامانه خدمات مختلفی همچون استعلام شهریه مدارس، ثبت نام دوره های ضمن خدمت و ... به صورت غیرحضوری ارائه می شود.

ارسال نظر