شناسه خبر : 24675

زلزله خسارتی به زیرساخت های بنادر هرمزگان وارد نکرد

زلزله خسارتی به زیرساخت های بنادر هرمزگان وارد نکرد

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در پی وقوع زلزله ۶.۱ریشتری و دهها پس لرزه بامداد شنبه در این استان خوشبختانه هیچ خسارتی به زیرساخت های بنادر مرکز و غرب استان وارد نشده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، علیرضا محمدی کرجی ران ظهر شنبه در جمع خبرنگاران در تشریح وضعیت اسکله ها و بنادر مستقر در بندر لنگه و بندرخمیر بیان داشت: براساس بازدیدهای میدانی و گزارشات واصله خوشبختانه زیرساخت های بندر شهید رجایی و بنادر غرب استان متاثر از زمین لرزه بامداد روز شنبه هیچ گونه آسیبی ندیده و عملیات تخلیه و بارگیری، پهلودهی و جداسازی شناورها با قوت و بدون وقفه درحال انجام است.

وی با اشاره به وقوع زلزله های پی درپی در شهرستان های غرب استان نیز گفت: زیرساخت های بندری این شهرستان نیز آسیبی ندیده و کارکنان واحدهای امدادی این اداره نیز به منظور تسهیل در خدمات رسانی به مردم و آسیب دیدگان این شهرستان ها در کنار سایر نیروهای امدادی، هلال احمر و بسیج فعال شده و بادحضور در محل درحال خدمات رسانی هستند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان بیان داشت: تیمهای اعزامی از بندرلنگه تا حصول شرایط مطلوب در منطقه حضور داشته و درصورت لزوم و تصمیم مسئولان ستاد بحران استان آمادگی اعزام گروه‌های امدادی از دیگر بنادر استان به محل نیز وجود دارد.

گفتنی است؛ از ساعت ۲.۲ بامداد تاکنون بیش از ۱۳ بار بندر خمیر و مناطق اطراف آن را لرزانده که ۲ زلزله آن ۶.۱. ۶.۳ ریشتری بوده است.

به دنبال این زلزله ها، بسیاری از منازل مسکونی روستاهای منطقه خمیر و بندرلنگه تخریب و دچار آسیب جدی شده اند که نیروهای امدادی درحال آواربرداری و خدمات رسانی به مردم این منطقه هستند.

ارسال نظر