شناسه خبر : 24652

نرخ تخم مرغ از ابتدای شهریور اصلاح می‌شود

نرخ تخم مرغ از ابتدای شهریور اصلاح می‌شود

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرکزی مرغداران میهن گفت: امکان رقابت با کشور ترکیه در بازار منطقه‌ برای صادرات تخم مرغ وجود ندارد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا کاشانی گفت: با تاخیر در ابلاغ حذف عوارض صادراتی در ایران و پرداخت مشوق صادراتی از سوی ترکیه به صادرکنندگان این کشور، عملا بازارهای منطقه از ما گرفته شده است که با استمرار این روند و عرضه کمتر از نرخ واقعی، در ۶ ماهه دوم سال دچار مشکل می‌شویم.

او می گوید: روزانه ۲ هزار و ۹۵۰ تن تخم مرغ در سطح کشور توزیع می شود که حداقل ۱۰۰ تن از این میزان، مازاد است. قیمت کنونی هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری، ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان است که با نرخ مصوب، ۴ هزار تومان؛ یعنی ۳۰ درصد اختلاف دارد. مسئولان وزارت جهاد کشاورزی قول دادند که ابتدای شهریور، قیمت‌ها را اصلاح کنند، اما حذف گله ناشی از زیان مرغداران، ۲ برابر شده که تشدید این موضوع برای نیمه دوم سال خطرناک است.

 کاشانی گفت: خرید حمایتی به دلیل عدم استقبال مرغداران انجام‌ نمی‌شود. طبق آخرین آمار در یک‌ماه گذشته، خرید حمایتی برای حدود ۲ هزار و ۵۰۰ تن تخم مرغ صورت گرفته که وجه آن پرداخت نشده است.

بنابر اعلام اتحادیه مرکزی مرغداران میهن، در مجموع حدود هزار تن تخم مرغ صادر شده که به رغم‌ مازاد تولید و حذف عوارض صادراتی، امکان حضور تولیدکنندگان ایرانی در بازارهای منطقه وجود ندارد.

ارسال نظر