شناسه خبر : 24291

مأموران راهور تهران به دوربین البسه مجهز هستند

مأموران راهور تهران به دوربین البسه مجهز هستند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از مجهز بودن ماموران راهور به دوربین البسه خبر داد و گفت: مصرف الکل در بین رانندگان تهرانی افزایش نداشته است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سردار محمدحسین حمیدی با اشاره به برخورد پلیس با رانندگانی که شرب خمر کرده باشند، اظهار کرد: بحث استفاده از مواد روان‌گردان، مشروبات الکلی و مصادیقی که باعث می‌شود راننده حالت طبیعی نداشته باشد یکی از نشانگاه‌های پلیس برای برخورد با رانندگان است.

وی با اشاره به اینکه در همه جای شهر امکان حضور این رانندگان وجود دارد، گفت: پلیس به صورت ۲۴ ساعته برخورد با رانندگانی که حالت طبیعی ندارند، در دستور کار خود قرار داده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ادامه داد: پلیس برابر با قانون هر زمان که احساس کند راننده‌ای شرایط عادی ندارد، موظف است تست الکل از او بگیرد و در صورت مثبت شدن تست الکلش، او را به مراجع قضائی معرفی کند.

سردار حمیدی با اشاره به اینکه حتی در برخی حوادث یا تخلفات راهنمایی و رانندگی، پلیس امکان دارد این تست را از رانندگان بگیرد، گفت: پراکندگی مصرف الکل و مواد مخدر در همه جای شهر تهران است و نمی‌توان گفت منطقه خاصی پراکندگی بیشتری دارد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا نسبت به سال گذشته مصرف الکل در بین رانندگان تهرانی بیشتر شده است یا خیر، تصریح کرد: در مقایسه با مدت مشابه سال قبل مصرف الکل در بین رانندگانی که در تهران رانندگی می‌کنند افزایش نداشته است، اما نظارت‌ها و کنترل‌های پلیس هم بیشتر می‌شود، چرا که حفظ سلامتی مردم و جلوگیری از تصادفات برعهده پلیس است.

مأموران راهور تهران به دوربین البسه مجهز هستند

سردار حمیدی در رابطه با مجهز شدن مأموران پلیس راهور به دوربین البسه گفت: تقریباً تمام همکاران ما در سطح حوزه عملیاتی خصوصاً در مناطق بزرگراهی، تیم‌های عملیاتی، تیم‌های تست الکل و تیم‌های نامحسوس مجهز به دوربین لباس هستند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به اینکه عملیات و اقدامات مأموران پلیس راهور توسط این دوربین‌ها رصد و ضبط می‌شود، ادامه داد: از فیلم‌های مشاهده شده و ضبط شده در این دوربین‌ها برای رسیدگی به مشکلات و رصد عملکرد همکارانمان استفاده می‌کنیم.

ارسال نظر