شناسه خبر : 24060

برای مترو تهران ۶ هزار میلیارد تومان منابع در نظر گرفته شد

برای مترو تهران ۶ هزار میلیارد تومان منابع در نظر گرفته شد

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: بر اساس آمارها مترو تهران از نظر هزینه و کرایه جزو ارزان ترین متروهای جهان است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در مراسم افتتاح ایستگاه مترو شهدای ۱۷ شهریور اظهار کرد: این ایستگاه یکی از پر مخاطب ترین ایستگاه‌های شهر تهران است.

وی با اشاره به برنامه مدیریت شهری گفت: توجه به روح شهر در کنار کالبد آن موضوع مورد توجه مدیریت شهری است اما متأسفانه در دوره‌های گذشته به آن توجه نشده بوده است اما وضعیت معماری ایستگاه‌ها یکی از موضوعاتی است که مدیریت شهری دنبال می‌کند.

شفیعی ادامه داد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری یکی از مهمترین موضوعاتی که در نظر قرار دادیم معماری ایستگاه مترو با توجه به طراحی ایرانی و اسلامی بود و این ایستگاه فاصله معماری بسیاری با سایر ایستگاه‌ها دارد.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: با همه تلاش‌هایی که صورت گرفته امروز مترو تهران جزو متروهای پیش رو در دنیا است و مترو تهران از نظر هزینه و کرایه ارزان‌ترین است و از نظر طول مسیر بین رتبه‌های ۲۰ الی ۳۰ جهان قرار دارد.

وی گفت: برای مترو تهران ۶ هزار میلیارد تومان منابع در نظر گرفته شده است که ۱,۵۰۰ میلیارد تومان آن اوراق مشارکت، ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری و ۲ هزار میلیارد تومان از مجتمع‌های ایستگاهی است همچنین ۳۱ هزار میلیارد تومان زمینه مشارکت بخش خصوصی در نظر گرفته شده است.

شفیعی ادامه داد: برای توسعه حمل و نقل محور برنامه‌هایی طراحی شده و تفاهم نامه‌ای را شهرداری با مپنا برای ساخت خطوط منعقد کرده است و امیدواریم برنامه‌های شهرداری را محقق کنیم.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران درباره برنامه‌های شهرداری در حوزه حمل و نقل عمومی گفت: افتتاح ۷ ایستگاه از منابع پیش بینی شده، تکمیل پایانه‌ها و ورودی‌ها و نواقص از جمله برنامه‌های مدیریت شهری است تفاوت جدید رویکرد مدیریت شهری این است که ایستگاه را بصورت کامل افتتاح می‌کند.

وی با اشاره به بهره برداری از آسانسورهای مترو تهران گفت: برنامه‌ای را برای استانداردسازی آسانسورهای مترو دنبال می‌کنیم تا بتوانیم از آسانسورها بهره برداری کنیم.

ارسال نظر