بسیاری از متغیر‌های تنظیم کننده ایمنی در دست راه آهن است

بسیاری از متغیر‌های تنظیم کننده ایمنی در دست راه آهن است

دبیر انجمن شرکت های حمل ونقل ریلی گفت: هشدارهای زیادی در رابطه با افزایش سوانح ریلی در چند ماه گذشته داده شده بود که علت اصلی وقوع حادثه امروز قرار داشتن ماشین آلات نگهداری خط بر روی ریل بوده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سبحان ناظری گفت: پیش از این هشدار‌های زیادی در رابطه با وقوع سوانح در حوزه حمل و نقل ریلی و خروج واگن از ریل به راه آهن داده بودیم چراکه در چند ماه گذشته شاهد افزایش حجم سوانح در این حوزه بوده ایم.

به گفته دبیر انجمن شرکت‌های حمل ونقل ریلی سانحه صبح امروز به دلیل قرار داشتن ماشین آلات نگهداری خط و دستگاه زیر کوب بر روی ریل بوده و البته بی دقتی لوکوموتیو ران هم تاثیر گذار بوده است، چراکه هم اکنون بسیاری از متغیر‌های تنظیم کننده ایمنی در دست راه آهن است.

او می‌گوید: در برخورد قطار با عابر مشخص است که عابر مقصر است، اما در حال حاضر قرار داشتن ماشین آلان راه آهن و تعمیرات ونگهداری خط بر عهده راه آهن است که باید در این زمینه اطلاعات دقیق تری را ارائه کنند.

صبح امروز ۵ واگن از ۷ واگن قطار مشهد به یزد در اثر برخورد با بیل مکانیکی از ریل خارج شد و هم اکنون کمیسیون عالی سوانح به محل حادثه اعزام شده و در حال بررسی علت حادثه است.

ارسال نظر