شناسه خبر : 23844

هزینه شرکت در طرح سرشماری اتباع افغانستانی ۲۷ و ۳۱ هزار تومان است

هزینه شرکت در طرح سرشماری اتباع افغانستانی ۲۷ و ۳۱ هزار تومان است

وزارت کشور اعلام کرد که دریافت هزینه بیشتر از نرخ مصوب تخلف محسوب شده و با متخلفین برخورد قانونی به عمل خواهد آمد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشوردر اطلاعیه‌ای اعلام کرد که هزینه‌های  نوبت دهی جهت ثبت نام و شرکت در طرح سرشماری اتباع افغانستانی فاقد مدرک بر اساس نرخ مصوب برای هر نفر در دفاتر پیشخوان دولت ٢٧٠ هزار ریال معادل (٢٧ هزار تومان) و در دفاتر خدمات اقامت و اشتغال اتباع و مهاجرین خارجی برای اتباع خارجی  که برگه واکسیناسیون دارند ٣١٠ هزار ریال معادل (٣١ هزار تومان) است.

این اداره همچنین اعلام کرده دریافت هزینه بیشتر از نرخ مصوب تخلف محسوب شده و با متخلفین برخورد قانونی به عمل خواهد آمد.

اتباع افغانستانی فاقد مدرک هم به منظور ارائه خدمات بهتر، پاسخگویی و رسیدگی به سوالات اتباع و مهاجرین خارجی نسبت به چگونگی ثبت نام درطرح شناسایی فاقد مدرک، روزانه به غیر از ایام تعطیل از طریق برنامه پیام رسان واتساپ با شماره تلفن (۰۹۹۱۲۷۰۷۴۸۳) آماده پاسخگویی به اتباع خارجی است.

16135295_365

بنا به اعلام اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور هرگونه رسیدی که مطابق با نمونه‌های مندرج در اطلاعیه نباشد فاقد اعتبار است و می بایست از دفتر مربوطه پیگیری گردد.

پیش‌تر اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور در اطلاعیه‌ای از همه اتباع افغانستانی بدون مدرک، که موفق به دریافت نوبت برای حضور در طرح «شناسایی اتباع افغانستانی» نشده‌اند خواسته بود از روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۲/۱۹ به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.

این اطلاعیه در پی صحبت‌های هشتم اردیبهشت وزیر کشور صادر شده که در جمع خبرنگاران اعلام کرده بود، در پی موج اخیر ورود مهاجران افغان به کشور ضرورت دارد همه مهاجران افغانی به ایران شناسایی شوند، چون برخی با روادید وارد شدند، اما ممکن است باطل شده باشد و با ابطال آن همچنان در ایران باشند. برخی در کشور مشغول کار شدند و مجاز هستند، اما محل خود را تغییر دادند و از این منظر تعادل جمعیتی مشخص نیست.

احمد وحیدی همچنین درباره اعطای اقامت به اتباع خارجی که در این طرح سرشماری شرکت می‌کنند، گفته بود: به همه کسانی که در این طرح شناسایی شرکت کنند، اقامت موقت داده خواهد شد تا از این لحاظ برای آنان نگرانی وجود نداشته باشد.

گفتنی است تاریخ ۱۷ خرداد آخرین مهلت مراجعه جاماندگان طرح شناسایی اتباع اعلام شده بود که با اعلام معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور، طرح سرشماری اتباع غیرمجاز افغانستانی از ۱۷ خرداد تا ۱ تیرماه تمدید شده تا مهاجران با آرامش بیشتری بتوانند در این طرح شرکت کنند و برگه اقامت و تردد شش ماهه در ایران دریافت کنند.

به گفته مجید میراحمدی، تاکنون یک و نیم میلیون مهاجر افغانستانی غیرمجاز در طرح سرشماری شرکت کرده‌اند.

ارسال نظر