شناسه خبر : 23843

مسافران خارجی مشکوک به آبله میمونی به بهداشت مرزی گزارش می‌شوند

مسافران خارجی مشکوک به آبله میمونی به بهداشت مرزی گزارش می‌شوند

مدیرکل ایمنی و تضمین کیفیت فرودگاه امام گفت: موارد مشکوک بیماری مسافران خارجی به بهداشت مرزی فرودگاه امام خمینی گزارش می‌شوند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سید محمد رضا سیف  می گوید: مطابق مذاکره انجام شده با وزارت بهداشت، بیماری آبله میمونی همانند ویروس کرونا همه گیری ندارد و برای آن مقررات و یا دستورالعمل بهداشتی به پایگاه بهداشت مرزی فرودگاه اعلام نشده است.

به گفته  او هم اکنون در فرودگاه امام‌ خمینی (ره) مطابق نظام مراقبت سندرومیک تمامی مسافران ورود به کشور بررسی می شوند و در صورتی که مورد مشکوکی از لحاظ بیماری در بین مسافران باشد از طریق پایگاه بهداشت مرزی فرودگاه اقدامات لازم  صورت می‌گیرد. 

 هم اکنون برای بیماری کرونا طبق آخرین دستورالعمل وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا برای ورود مسافران به کشور تست پی سی آر یا ارائه کارت تزریق دو دوز واکسن ضروری است.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد گزارش‌هایی مبنی بر شناسایی نزدیک به ۲۰۰ مورد ابتلا به بیماری آبله میمون در بیش از ۲۰ کشور دریافت کرده است. این نهاد بین‌المللی با این حال همه‌گیری آبله میمون در بین انسان‌ها را «قابل کنترل» توصیف کرده است.

در ایران نیز وزارت بهداشت از مشکوک بودن ۶ نفر خبر داده بود که با انجام آزمایشات لازم مشخص شد این افراد به این بیماری مبتلا نیستند.

عامل آبله میمونی، نوعی ویروس است و دلیل نام‌گذاری آن این است که نخستین بار در سال ۱۹۵۸ در میان میمون‌هایی شناسایی شد که برای تحقیقات و پژوهش نگهداری می‌شدند. این بیماری بعد‌ها در سال ۱۹۷۰ میلادی در انسان نیز مشاهده شد.

ارسال نظر