شناسه خبر : 23822

۱۹۰ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران پرداخت شد

۱۹۰ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران پرداخت شد

رییس سازمان چای کشور اعلام کرد: از ابتدای فصل برداشت تا هفتم خرداد امسال ۴۹ هزار و ۴۴۷ تن برگ سبز چای بهاره به ارزش ۴۴۴ میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حبیب جهانساز در ادامه افزود: از این میزان برگ سبز چای خریداری شده در چین نخست، نزدیک به ۴۴ هزار و ۷۱۰ تن برگ سبز معادل ۹۰ درصد درجه یک و ۴۷۳۷ تن معادل ۱۰ درصد برگ سبز چای درجه دو می‌باشد.

وی اظهار داشت: تاکنون ۱۹۰ میلیارد تومان معادل ۴۲.۳ درصد از مطالبات چایکاران توسط کارخانجات فرآوری چای پرداخت شده است.

جهانساز سهم کارخانجات برای خرید برگ سبز چای را ۷۵ درصد و سهم دولت را ۲۵ درصد عنوان و تصریح کرد: دولت سهم خود را برای خرید برگ سبز چای از هفته آینده پرداخت می کند.

وی میزان استحصال چای خشک از ۴۹ هزار و ۴۴۷ تن برگ سبز چای خریداری شده را ۱۱ هزار و ۱۲۶ تن بیان کرد.

رییس سازمان چای کشور در همین حال برآورد کرد که امسال ۱۴۰ هزار تن برگ سبز چای تولید شود.

وی ادامه داد: در صورت شرایط نرمال آب و هوایی، با توجه به عملیات به زراعی و اصلاح باغات چای در سال گذشته، امسال نسبت به سال ۱۴۰۰ نزدیک به پنج هزار تن افزایش تولید برگ سبز چای داشته باشیم.

جهانساز خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۳۵ هزار تن برگ سبز چای در کشور تولید شد.

وی با بیان این که چین نخست برگ سبز چای تقریبا تمام شده است، گفت: چین دوم بهاره از ۲۵ تا ۲۶ خرداد آغاز خواهد شد.

جهانساز اذعان داشت: امسال برگ سبز چای تولیدی و همچنین چای خشک استحصالی نسبت به سال گذشته از کیفیت بیشتری برخوردار است به طوری که ۹۰ درصد برگ سبز چای برداشت شده، درجه یک بوده است.

وی علت افزایش کیفیت برگ سبز چای و چای خشک استحصالی را تلاش چایکاران در اصلاح و نوسازی باغات و تجهیز کارخانجات فرآوری دانست.

رییس سازمان چای کشور با اشاره به این که سال گذشته هفت کارخانه به چرخه تولید برگشته است، اکنون ۱۷۱ کارخانه چای فعال داریم.

ارسال نظر