شناسه خبر : 23575

خیزش گردوخاک در نیمه غربی و مرکز کشور شدت می‌گیرد

خیزش گردوخاک در نیمه غربی و مرکز کشور شدت می‌گیرد

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در استان‌های واقع در غرب، شمال‌غرب، جنوب‌غرب، مرکز کشور، سواحل غربی خزر و دامنه‌های البرز به دلیل افزایش شدت باد شاهد کاهش دید افقی، افزایش گردوخاک و آلودگی هوا خواهیم بود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، «فریبا گودرزی» امروز (دوشنبه) درباره وضعیت جوی گفت: از بعدازظهر امروز با انتقال گسترده توده گردوخاک از عراق به کشورمان در شمال غرب، غرب و جنوب، مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز خیزش گردوخاک خواهیم داشت.

 وی افزود: این شرایط باعث ناسالم شدن هوا در تهران و چند استان دیگر در غرب و شمال غربی و مرکز خواهد شد. 

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی هم‌زمان به دلیل فعال‌بودن سامانه بارشی، امروز در برخی مناطق استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، زنجان، قزوین، البرز و تهران رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است

گودرزی گفت: این وضعیت در روز سه‌شنبه در شمال و غرب کشورمان تکرار می‌شود. آب‌های خلیج‌فارس نیز در همین مدت مواج و متلاطم خواهد بود.

وی گفت: اثر مخاطره این سامانه طغیان رودخانه‌ها، جاری شدن روان آب، آب‌گرفتگی معابر، برخورد صاعقه و اختلال در تردد بین‌شهری اعلام شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی به پرهیز از سفرهای غیرضروری، اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از صعود به ارتفاعات و جمع‌آوری دام‌ها از نقاط مرتفع و سیل‌خیز توصیه کرده است.

 

ارسال نظر