شناسه خبر : 23247

۲۶ میلیون نفر دز سوم واکسن کرونا را تزریق نکرده‌اند

۲۶ میلیون نفر دز سوم واکسن کرونا را تزریق نکرده‌اند

به گفته قادری در حال حاضر برای افراد بالای ۷٠ سال و افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند تزریق نوبت چهارم واکسن کرونا انجام می شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم قادری رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر تزریق نوبت چهارم واکسن کرونا فقط برای افراد بالای ۷٠ سال و برخی از افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند بر اساس دستورالعمل ها تلقیح دز چهارم مصوب شده است.

رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت افزود: متاسفانه یکی از مشکلات ما این است که در حدود ۱۴ میلیون نفر از مردم کشورمان هنوز دز اول واکسن کرونا را تزریق نکرده اند و از میان افرادی که نوبت اول واکسن را دریافت کرده آمد ، متاسفانه شش میلیون نفر دز دوم واکسن را تلقیح نکرده اند.

قادری متذکر شد که در حال حاضر ۲۶ میلیون نفر از مردم دز سوم واکسن کرونا را تزریق نکرده اند و معتقدم که باید واکسیناسیون این افراد تکمیل شود. زمانی تزریق مجدد واکسن کرونا ضروری خواهد بود که یک واکسن بسیار موثر تولید شود.

او اعلام کرد: این سوال که آیا همه افراد و گروه های مختلف نیازمند تزریق دز چهارم واکسن هستند هنوز مشخص نشده است و بررسی های بیشتر در این زمینه انجام خواهد شد.

ارسال نظر