شناسه خبر : 23152

رمز موفقیت ایران در کنترل کرونا چه بود؟

رمز موفقیت ایران در کنترل کرونا چه بود؟

وزیر بهداشت گفت: در پاندمی کرونا، ۳ عامل باعث شد تا بتوانیم این بیماری را در کشور کنترل کنیم.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، بهرام عین اللهی، روز دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ در مراسم هفته سلامت و رونمایی از کتاب طرح عدالت و تعالی نظام سلامت که در مرکز همایش‌های رازی برگزار شد، افزود: کرونا یک تهاجم ویروسی در کل جهان بود و برای همه کشورها اتفاق افتاد. این طور نبود که یک کشور از این ویروس در امان بماند.

وی با اشاره به تحریم‌هایی که علیه کشور ما وجود دارد، افزود: کرونا، سنجشی از قدرت کشورها را نشان داد و این قدرت، فقط شامل تسلیحات و منابع مالی نیست.

عین اللهی ادامه داد: مهم‌ترین عامل در مهار کرونا، نیروی انسانی بود که کادر سلامت ما توانست با ایثار و تلاش، اجازه ندهد هیچ بیماری در خارج از بیمارستان بماند.

وزیر بهداشت با اشاره به شهادت ۳۰۰ نفر از مدافعان سلامت در مبارزه با کرونا، گفت: بعد از آغاز به کار دولت سیزدهم، برنامه‌های مبارزه با کرونا، جدی تر دنبال شد و شاهد سیل واکسن در کشور بودیم.

وی افزود: حضور مردم در صحنه و اقدامات دولت برای تهیه و تأمین واکسن، باعث شد تا برنامه واکسیناسیون سرعت بیشتری بگیرد. به طوری که روزانه ۱.۶ میلیون دوز واکسن کرونا تزریق می‌شد و این آمار در هفته به ۸.۶ میلیون دوز رسید.

وزیر بهداشت ادامه داد: سه عامل باعث شد بتوانیم کرونا را در کشور کنترل کنیم.

وی افزود: عامل نخست، واکسیناسیون بود که تا کنون ۱۴۹ میلیون دوز واکسن در کشور تزریق شده است. عامل دوم، مدت کوتاه واکسیناسیون بود که منجر به افزایش ایمنی علیه بیماری گردید و عامل سوم، نوع واکسن‌های مصرفی بود.

وزیر بهداشت گفت: نتیجه این اقدامات باعث شد تا آمار کرونا در کشور پایین بیاید و بیماری کنترل شود.

وی افزود: کرونا نشان داد که سلامت یک کار پایه‌ای در همه فعالیت‌ها است.

ارسال نظر