شناسه خبر : 23026

طرح برگزاری الکترونیکی کنکور هنوز به آموزش و پرورش ابلاغ نشده است

طرح برگزاری الکترونیکی کنکور هنوز به آموزش و پرورش ابلاغ نشده است

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: امیدواریم مصوبه‌ای تدوین شود که هم امکان اجرایی شدن آن فراهم و هم منجر به ارتقای نظام کیفیت آموزش و پرورش شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، صادق ستاری‌فرد گفت: طرح هوشمندسازی برگزاری کنکور هنوز نهایی و ابلاغ نشده است؛ اما وزارت آموزش و پرورش مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی را برای خود لازم الاجرا می‌داند. چرا که مصوبات این مرجع در حکم قانون هستند.

به گفته وی مقدمات برگزاری و اجرای طرح اعمال سوابق تحصیلی را مرکز سنجش آموزش و پرورش فراهم کرده است. این آمادگی برای ارائه سوابق تحصیلی دانش آموزان در سه سال آخر تحصیل وجود دارد.

او گفت: امیدواریم مصوبه‌ای در شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین شود که هم امکان اجرایی شدن آن فراهم شود و هم منجر به ارتقای نظام کیفیت آموزش و پرورش با هدف فرآیند و مهارت محوری به جای حافظه محوری شود. یکی از معضلات کنکور به حاشیه بردن مهارت محوری به سمت آموزش‌ها و مهارت‌های حافظه محوری بوده و امیدواریم مصوبه ای تصویب شود که برای دانش آموزان کمک کننده باشد.

مصوبه برگزاری کنکور به صورت الکترونیک هنوز به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ نشده است و این که جزئیات آن به چه شکل خواهد بود، هنوز مشخص نیست.

ارسال نظر